tangfelt.blogg.se

Redan tomt....

Publicerad 2012-12-31 17:20:00 i Allmänt,

Igår hade Jocke, jag, Annika och Linn ett roligt träningspass i ridhuset. Det byggdes en agilityklass 3 bana och mellan deras pass körda jag lite slalom med Dominus samt däcket och efteråt gjorde vi en liten U-bana med hopp, däck, tunnel, långhopp, hopp, hopp åt Elton och gisses vilket ös det var i honom. Han missade inte däcket en enda gång fast han tog det i full fart..., han liksom bara kan däcket..., var nog född med det..? Väldigt nöjd över svarta ångvälten....!
 
Efter träningen simmade vi hundarna, Jocke och jag körde löpande band metoden..., jag satt vid poolen och Jocke durschade av samt fönade..., snabbt och smidigt liksom...
 
 
Elton väntar på sin tur
 
Kl. 8 i morse åkte Jocke, Amiga och Filur ner till Skåne igen. Jag tycker det är jobbigt att få stora barn, känns redan jättetomt! För att inte tänka allt för mycket bjöd jag in mig själv till ridhuset där Carina och Maria skulle träna. Vi byggde en hopp 1 bana som Lou och Dominus fick köra och Maria försvårade det lite till Loppa. Dominus körde sist så han var riktigt peppad och idag var han på sånt där härligt humör och sprang jättefort runt banan. Han fixade alla hinder båda gångerna och det kändes så kul!! Efter två varv var vi så nöjda så vi tränade inget mer. Hade en härlig känsla när jag åkte därifrån.
 
Dominus på favoritplatsen
 
Resten av dagen har egnats åt halkiga promenader etc. Hampus, Pär och jag ska snart gå iväg på middag och sen senare tänker vi bara vara hemma med alla hundar. Jocke, Amiga och Filur firar ju i Skåne och Calle med sina kompisar så det blir lungt här hemma!
 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela