tangfelt.blogg.se

Slalom är svårt...!

Publicerad 2012-11-28 16:08:00 i Allmänt,

Dominus tycker slalom är ganska svårt (eller jag kanske), han är som Filur men ändå inte. Filur är en riktig tänkare och det är Dominus också men ändå inte lika mycket. Jag har kört både bågar och zick-zack slalom och båda funkar men han blir väldigt försiktig med bågarna, känns som han tycker det är väldigt mycket att hålla ordning på. Zick-zack slalomen går kanon och han bara rinner igenom den men sen känns det som det är ett stort steg mellan lite, lite zick-zack och helt rak. Så nu kör vi bara raka slalomar utan bågar ett tag och då ökar han faktiskt så inte vet jag om han tycker bågarna är ivägen på nåt sätt...? Det börjar släppa och han kan nu jobba mot en matskål och det känns som det blir lite snabbare ju säkrare han blir.
 
Jag har ju tyckt att vänsterslalom är mycket bättre än högerslalomen och att det skiljer mycket i fart. Förstår att det är jag som måste göra något så idag beslöt jag mig för att filma och visst jag blir mycket mer passiv i högerslalomen så det är kanske inte konstigt att han går långsammare där. Men det känns som det är större skillnad på fart än vad jag ser att det är på filmen så det kanske inte är riktigt så stor skillnad som jag har trott...., hm.., bra med film.
 
Jag har bestämt mig för att inte stressa på honom än utan bara gå bredvid så han får sköta det i sin egen takt, så tar vi det där med utmaningar sen...
 
http://www.youtube.com/watch?v=P31PqU1sSug
 
På söndag ska vi gå kurs för Lovisa igen, ska bli sååå himla kul!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela