tangfelt.blogg.se

Dagen efter....

Publicerad 2013-04-02 19:52:51 i Allmänt,

Ja igår var det ju tävling i Rättvik igen och ytterligare fyra klasser för mig och Domme, och denna dag kändes det ännu bättre:)
Första hoppklassen nollade vi, lite långsam start och en jäääätte vid sväng då han höll på att springa förbi en tunnel men annars jättebra lopp för vår del. Han kom 5:a av 32 st.
 
Första agilityklassen var också jättebra en nolla och han tog i riktigt fint. Det var ett parti som var ganska rakt och där ökade han som bara den. Tyvärr var vi tvungna att göra ett omlopp då man skulle ta gungan två gånger och andra gången hade den inte slagit tillbaka så Domme fick vänta på mig medans jag vägde över den och sen fortsatte vi in i mål. Vår tid blev 46 sekunder och hade även det lett till en 5:e plats men de tog pinne på 45 sekunder och jag antar att det tog mer än 1 sek att väga tillbaka gungan + att vi förlorade fart så enligt mig var det ett mycket bra lopp. Jag startade sist i den klassen så omloppet blev liksom på en gång, men då genade jag på ett ställe så Dominus sprang förbi ett hinder så då tog vi bara en raka ut och diskade oss.
 
Andra agilityklassen diskade vi oss då han redan efter något hinder smet bakom ryggen på mig och tog fel hinder så då blev det en raka och ut igen.
 
Sista hoppklassen kändes han lite trött men sprang faktiskt på riktigt bra bara vi kom in på banan. Vi nollade och kom 4:a av 30 startande.
 
Stora framsteg för oss denna helg även om vi har mycket att träna på. Sorligt nog är det ingen mer agilitytävling för oss i april utan nu får vi ladda till nästa tävling som är 10 maj i Märsta.
 
På lördag ska vi gå kurs för Jocke och Hanna i Bollnäs ridhus och det ska bli såååå himla kul, både att få träna och kanske lära sig lite vett men speciellt att få träffa dem igen.
 
Efter jobbet idag ville Hampus träna agility med Toppen och Wiola så då gick vi upp på ladan och körde ett pass. Toppen har fattat det där med tunnel nu och springer i full fart mot Hampus. Sen nöter Wiola och han på med thredels för det har de svårt för. I maj ska Hampus och Wiola tävla klass 3 så det gäller att ligga i.
 
Liten film från idag på Hampus, Toppen och Wiola
 
http://www.youtube.com/watch?v=NqdwAfdycpQhttp://www.youtube.com/watch?v=NqdwAfdycpQ
 
Dominus är helt faschinerad av Toppens långa tunga, han undersöker den grundligt och kan liksom inte förstå hur den kan hänga så långt ut...
 
 
Kramas är Toppens starka sida, bästa kompisarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela