tangfelt.blogg.se

KÖRKORT!!!!!

Publicerad 2013-12-18 19:30:12 i Allmänt,

Wiiii, idag tog Calle körkort, GRATTIS!!!!!!!
Han körde upp kl. 14 idag och Hampus, Jocke och jag åkte upp på hundklubben och gick med hundar samt vankade av och an i väntan på att han skulle ringa. Gisses vad nervöst det är att vänta. Men så kom telefonsamtalet och en glad Calle berättade att det hade gått jättebra. Åh vad kul!!!!!
 
Så här glada blev vi....
 
 
I måndags tränade Elton och Dominus i Hertsjö. En kombination med bakombyten som jag ville träna då Elton inte riktigt har fattat det där. Men det gick jättebra åt båda hållen så det var en bra övning för oss.
 
 
Sen hade Tina byggt en övning med staket, slalom, hopp, tunnlar och gunga. Vi hade först problem med staketet men när jag lät bli att prata så gick det jättebra. Tur man har ögon på sidan om som ser vad man gör för fel. Slalomen satt jättebra och det känns som Elton börjar fatta det där nu.
 
I går tisdag åkte Jocke, Hampus och jag till Kilafors och tränade. Vi byggde upp övningen från Lovisa kursen och körde typ alla hundar. Vi avslutade med att Decibel fick träna lite. Hon har bara sprungit igenom tunnlar tidigare men fattade snabbt att man ska springa igenom hinderstöden också. Hon tyckte det var jättekul och ville inte gå hem..., söte. Blev även en liten film då vi var tvungna att visa Hanna hur duktig hon var. Hon är även otroligt lik Takida i både utseende och röst ;)
 
 
 
Nu när Jocke är hemma har vi bokat in träningar i både Hertsjö och Kilafors, bäst att passa på när man har proffshjälp ;) Efter jul kommer även Hanna upp så då blir det också träningar, kul, kul!
 
Är även lite stolt över mig själv för jag har nämligen raderat facebookappen i telefonen. Kände att jag är allt för beroende av detta facebooktittande. tittar i tid och otid fast jag absolut inte behöver. Känns som att det är så mycket onödig tid som går åt till det där och när Hippis uppfödare skrev att hon hade tagit bort den så kände jag bara att ja självklart, det ska jag också göra. Riktigt skönt kan jag lova, det räcker att kolla nån gång på kvällen liksom. Så vill ni ha snabba svar av mig så får ni sms:a eller ringa helt enkelt :)
 
Nu ska jag jäsa efter planksteken som vi firade Calle med här hemma. Inte varje onsdag man fixar plankstek och efterrätt precis men gott var det och än en gång GRATTIS CALLE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela