tangfelt.blogg.se

Tävlingar

Publicerad 2013-03-31 19:26:23 i Allmänt,

Jocke, Amiga och Filur har tävlat i Skurup på Gåsahoppet i tre dagar (fredag, lördag, söndag) Amiga har kommit tillbaka efter skendräktigheten och börjar så smått bli sig själv igen, skönt:) Hon har varit duktig men blev rejält trött på slutet så det märks att hon inte är i toppform, perfekt att hon får komma hem hit på träningsläger snart så det blir lite ordning och reda... fniss:)
 
Hon har haft problem med tunnlarna på gåsahoppet, hon har halkat och slagit runt i dem och i en klass vände hon(hon visste väl inte vilket håll hon var åt). Det resulterade i att hon var lite långsam i tunnlarna vilket annars är hennes styrka att vara supersnabb där. Men hon presterade bra ändå och på fredagen vann hon öppenagilityn, på lördagen kom hon 2:a i hoppklassen och 2:a i öppenhoppen och idag söndag kom hon 2:a i agilityklassen. Hon kvalade även till Gåsahoppsfinalen där hon var sååå nära att komma 2:a men en sketen 5:a petade ner dom. Men stort grattis Jocke och Amiga till superresultat!!!
 
Filur har nollat två lopp men hänger inte riktigt med i tider. Men han hade gjort ett fint runnings på A-hindret vilket han precis har börjat träna så det var en stolt husse ändå.
 
Själv har jag och Dominus varit till Rättvik idag och tävlat fyra klass 2 lopp (2 hopp och 2 agility). Banorna var alldeles för svåra för oss men det fanns väldigt många ljusglimtar ändå och jag är jättestolt över Domme. Han har nog aldrig svängt så här mycket i hela sitt liv som han har gjort idag och visst gick han ner sig lite men han sprang även på jättebra emellan. Slalomen var jättefin i alla fyra loppen och jag kunde köra på honom lite nu. Han gjorde både höger och vänsterslalom och det gick lika bra båda:) I första agilitklassen flög han dock av A-hindret, riktigt läskigt. Han hade full fart över nocken och kom utanför så när han landade fanns där inget hinder utan han drösade i backen, men det gick bra och i nästa klass gick A-hindret bra. I sista hoppklassen hade han sån fart på slutet att han sprang förbi sista hindret, tyvärr var det det enda felet han fick så det blev ju både fel och tiden gick men faktiskt ett jättefint lopp för oss.
 
Även om det kanske inte ser så bra ut när vi är på banan så känns det jättepositivt. Jag ser många fina framsteg och det känns jättekul att tävlingssäsongen drar igång på riktigt snart och jag tror Dominus och jag kommer att utvecklas jättemycket under året!
 
Nu längtar jag tills imorgon för då är det fyra nya lopp i Rättvik!!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2013-04-01 21:27:46

Oftast är det ju inte nollorna man är gladast över...det är ju dom där fina bitarna som dyker upp lite nu och då :) Å det ser jättefint ut när ni är på banan tycker jag!! Springa snabbt har vi sett att ni kan...jag tycker Domme bara är smart som saktar ner när han lär in sig svängarna. Dom måste ju också få en chans att göra det på bästa sätt. Jag vet en Takida som var såååå seg i början i det mesta hon gjorde. Å alla vet vi ju hur hon är idag.... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela