tangfelt.blogg.se

Sista för i år...

Publicerad 2013-09-28 17:11:00 i Allmänt,

Tidigt i morse åkte jag, Toppen och Elton till Gagnef Floda för årets sista rallylydnadstävling för vår del. Det var dubblerade klasser och det är så himla bra att man har två chanser på sig när man ändå åker.
 
Elton var först ut i avancerad klass och vi var verkligen inte på samma planet. Sa jag sitt så la han sig, sa jag stå så la han sig, skulle han snurra så fattade han ingenting..., ja så där var det banan igenom.... Typ 36 poäng fick vi tror jag. Bara att bryta ihop och komma igen...
 
 
Direkt efter var det Toppen på nybörjarbanan och han var så duktig så. Kom 3:a av ca 60 starter på 98 p
 
 
Sen var det Toppen igen på nästa nybörjarbana och han levererade en gång till, en 2:a plats på 99 p av ca 60 startande och då fick han även titeln RLD N :)
 
 
Åsså var det Elton igen och helt plötsligt gick han som en gud igen, så himla duktig. En 2:a plats på 97 p och även han sitt sista kvalificerande resultat så han fick titeln RLD A.
 
 
Stort GRATTIS till Frida och Chabo och Anna och Maddox från klubben som vågar sig ut på tävlingsbanorna och fixade uppflyttningspoäng i alla deras starter, tjohooo vad kul!
 
Frida tog ett sånt knäppt kort på mig och Toppen när vi precis kommer ut från planen och Toppen blir galen som vanligt, bjuder på den....
 
 
Nu blir det ingen mer rallytävling för oss i år utan nu ska jag träna Elton, Dominus och Filur inför mästarklassen och Toppen får väl träna in fortsättningsmomenten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela