tangfelt.blogg.se

Bakvänt....!

Publicerad 2014-04-03 12:55:00 i Allmänt,

Tycker mest att jag jobbar nu för tiden så det finns inte så mycket att skriva om här i bloggen. Men liite annat händer naturligtvis också. Solen skiner och dagarna är fantastiska även om det är lite kyligare igen. Skogspromenaderna är magiska och som jag sa till Pär en dag, -jag skulle kunna bosätta mig ute i skogen såna här dagar, känns som tiden står stilla och man absolut inte behöver något mer just då. Men på kvällarna vill jag nog allt sova hemma ;)
 
 
 
 
 
 I söndags hade vi ett jättebra agilitymöte på klubben med härlig träning efteråt. Känns som det kommer att bli en härlig smurf vår och sommar med många positiva vibbar!!! Känns enkelt att arrangera tävlingar när folk inte har något problem med att ställa upp, hoppas det håller i sig men det känns verkligen som att det är ett bra samarbete nu och alla vill både ha och ge :)
 
 
Själv har jag varit några vändor till sjukhuset för provtagningar och datortomografi av bröstkorg och buk, Tur de håller koll på tanten så allt förhoppningsvis håller sig i ordning. 
 
I tisdags började jag på viltspårskurs! Jättekul ska det bli även om det känns som jag gör allt i lite fel ordning. Har tävlat fram typ 7 st viltspårschampions genom åren men aldrig gått nån kurs och lärt mig så nu tyckte jag att det var dags. Själva hundspårningen har jag väl tydligen lyckats med men det ska bli kul att lära sig lite mer om de vilda spåren och kunna läsa terrängen lite bättre. Vi börjar med tre teorikvällar och sen blir det praktik. Hippi ska få gå kursen och det verkar vara ett superhärligt gäng så jag kan tänka mig att vi får många härliga kvällar i skogen!
 
Sen har jag även suttit många kvällar med klubbens kurser och skrivit listor, kontaktat kursare, instruktörer, skickat ut om betalning etc. Har själv lovat att ha två kursen, en rallylydnad och en valpkurs samt att Hippi även ska få gå en agilitykurs för Annika, så under april och maj blir det många kvällar på hundklubben kan jag lova.., men samtidigt jättekul att så många vill gå kurs. Jag har även dragit ihop två medlemskvällar där vi ska gå tipspromenad, träna hund samt fika och ha trevligt samt bokat en veterinärkväll. Full rulle med andra ord!
 
Vi var ju på ett jättebra föredrag med Agneta Högberg på klubben för nån vecka sedan ang. mat, näring, vattning, träning, forma toppen m.m. Har alltid gett mina hundar mycket vatten i maten (morgon och kväll) men efter föredraget började jag ge dom ännu lite mer och speciellt Toppen har fått ganska mycket mer och vilken skillnad jag märker på en gång. Toppen har alltid flåsat så där med öppet gap och tungan lång som en slips efter lite ansträngning. Har skämtat om att han har dålig kondis men i själva verket alltså vattenbrist. Har tränat några gånger efter ökningen av vattnet och jag märker jätteskillnad. Nog flåsar han men inte alls så där med öppet gap så man typ ser ner i halsen på han. Har heller nästan inga hundar som dricker i vattenskålarna här hemma längre. Så det känns bra att vattenmängden nu verkar vara mer rätt än förut. Man lär så länge man lever....:)
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela