tangfelt.blogg.se

NM GULD!!!!

Publicerad 2014-08-11 18:13:00 i Allmänt,

Jag är så himla stolt och så otroligt glad att min son får uppleva så otroligt mycket ihop med sin lilla tokpudel Amiga, tänk vilken resa de har gjort. I helgen var det dags igen, denna gång NM i Danmark. Tillsammans med sina lagkamrater Linn-Ester, Viktoria-Zen och Janni-Inna tog de hem guldet till Sverige, och som de gjorde det!!! Får rysningar när jag tittar på filmerna efteråt, tänka vad både förare och hundar kan prestera när det verkligen gäller, alltså vi som håller på med detta vet ju hur otroligt lite det behövs för att det ska bli fel, men dessa ekipage satsar trots press och nerver och det håller, alltså det är så häftigt så man blir tårögd!
 
 
Jocke och Amiga kom även 4:a individuellt, en rackarns femma satte stopp för pallplats men vilket NM de gör :) 
 
 
Är så rädd att de ska ta bort livefilmerna så jag gjorde en egen film så jag har kvar som minne, även om det är jättedålig upplösning och det hackar och går lite långsamt i filmen så finns det ändå kvar :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=JTNS0SM6gpo
 
Sverige tog även hem fler medaljer, lag guld i small och large samt guld ind i small och silver och brons ind i large. Hanna och Liam låg 2:a ind inför sista loppet i medium men då tjuvstartar Liam och guldet blev till sand :(
 
 
Stort, stort GRATTIS till hela svenska landslaget, vilket NM!! Ska bli väldigt roligt att följa er på VM om några veckor :)
 
 
Tack Åsa Emanuelsson för att jag fick använda några av dina kort i min blogg :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela