tangfelt.blogg.se

Mysiga höst!

Publicerad 2014-08-26 20:34:00 i Allmänt,

Alltså att vara i skogen denna årstid slår nog det mesta, älskar det!!!!
 
 
Sen måste jag vara Sveriges sämsta på att hitta kantareller, visst ser jag någon guling ibland men inte får jag några fulla kassar inte :( Tur man har vänner som hittar svamp åt en. Fick en stor kasse av Tina för några dagar sedan och många mackor blev det och även en hel del i frysen..., mums! TACK Tina!
 
 
Igår gick jag och tejerna (Nova, Wiola, Hippi) 1,5 timme i kilaforsskogarna medans Hampus tränade fotboll, vi hittade inte en enda kantarell men en mysig tur hade vi allt. Det märks att Nova börjar bli gammal nu, det går långsammare och långsammare på promenaderna, ibland har hon svårt att hoppa in i bilen, men oj vad hon njuter av att bara strosa på i lugnt tempo. Jobbigt när de börjar bli gamla tycker jag samtidigt som de har en sån speciell personlighet på ålderns höst. Hoppas vi får ha henne kvar ett bra tag till <3
 
 
I lördags var vi på bröllop, pappa gifte sig och det var en trevlig dag med nya bekantskaper och sen var det ju så kul att träffa alla i familjen!
 
Mina fina <3
 
 
Killkusinerna
 
 
Alla kusinerna!
 
 
På söndagen åkte jag och Pär till Solvalla och tävlade agility. Elton var mycket nöjd med att husse var med :)
 
 
Det var Solvalla expo med massor av aktiviteter. Mia, Vilma och Astrid kom också vilket var jättekul! Vi kollade ormar, spindlar, katter, hundar, hästar, tivoli etc. Många prova på aktiviteter var det också så tjejerna körde häst och tränade agility. Snart kanske de kan följa med faster på tävlingar :)
 
 
Tävlingsmässigt kan vi inte skryta så mycket men Hippi gjorde ett jättebra agilitylopp där jag trodde vi var nollade men tydligen fick vi en 5:a på a-hindret, synd för vinnaren hade 39 sek och vi 36 :( Även ett hopplopp var super men hon råkade snudda en slalompinne som hon inte skulle ta så det blev disk. Men Toppen nollade en hoppklass, sin första nolla i klass 3!!! Som alltid när det inte går så bra så blir jag så otroligt träningssugen!!! Alltså det kändes som ALLA hade runnings på A-hindret, alla utom jag liksom. Så nu har vi sågat till stuprännor här hemma och börjat träningen så vi också kan stoltsera med det framöver. Vet inte hur jag ska göra med Hippi bara, hon har ju några agilityklasser kvar här i år så hon får nog köra sitt trampa och hoppas hon får den där sista agilitypinnen innan vi börjar träna om henne! Men Elton, Toppen och Filur har testat och det är riktigt kul! Tur jag har support i Hanna som har tränat detta länge. Jag filmar lite och skickar till henne så säger hon hur jag ska göra, superbra!:)
 
Förra veckan prövade ju vi på Linas matkasse. Kan inte säga att det var dåligt men vi valde i alla fall att inte fortsätta utan sa upp det. Men det gjorde ändå att jag har blivit lite inspererad så nu är det gjort matlista och inhandlat även för denna vecka. Slutade på strax över 300 kr för 5 personer måndag-fredag, visst hade vi lite i frysen som ska användas men vilken skillnad det blir när man planerar veckan och bara köper det man ska ha istället för att plocka lite här och lite där. Hoppas det håller i sig ett tag bara :)
 
 
Idag gav jag upp min gamla telefon, batteriet håller bara en halv dag så jag kan ju inte jobba ordentligt och batteriet går inte att byta ut så nu fick det bli en Samsung Galaxy S4, hoppas jag blir nöjd. Calle och Sofie har en sån och de är jättenöjda i alla fall och jag är ju inte så jättekräsen så det blir nog bra:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela