tangfelt.blogg.se

Vill så mycket nu!

Publicerad 2014-08-29 15:18:42 i Allmänt,

På nåt sätt känns det som att agilitysäsongen är över nu, fast det är den ju inte riktigt, det finns massor med tävlingar kvar om man vill. Men så här på hösten när värmen har lagt sig lite blir jag så träningssugen på andra saker också. Har faktiskt hunnit med ett litet lydnadspass med både Filur och Elton och lite rally med Toppen. Och Hippi vet jag inte vad vi ska kalla det, hon är helt GALEN!!! Jag går bet på den hunden vad gäller lydnad...., på ett sätt är hon helt fantastiskt, hon bara vill och vill och vill, men jag lyckas inte lära henne att gå in i fotposition och sitta still vid min vänstra sida!!! hur svårt kan det vara???? Sen när vi går fot går hon jättefint i fin position men så fort jag stannar vibrerar hela hunden, hon sätter sig samtidigt som hon i iver flyttar sig bakåt, jag får henne inte att bara sätta ner rumpan rakt ner..... suck! Ja, ja, vi nöter vidare....
 
Hittade ett gamalt block med anteckningar och det var så många bra saker skrivna i det så här tänkte jag dela med mig av några så här en fredag ;)
 
Allt skapas två gånger, först i fantasin och sedan i verkligheten.
 
Vilka slags bilder bär du med dig i olika situationer? Vilken bild har du om dig själv? Vilken bild har du av dina prestationer? Vad lägger du mest märke till, det negativa, svåra som inträffar eller det som du är bra på och klarar galant?
 
Det finns ingenting jag inte kan. Bara saker jag inte har lärt mig.
 
Galenskap är att upprepa samma metod men förvänta sig ett annat resultat.
 
Man blir inte själv längre genom att hugga huvudet av någon annan. 
 
Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte levande ur det.
 

Trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela