tangfelt.blogg.se

Han var billig igår...!

Publicerad 2014-07-04 09:51:56 i Allmänt,

På eftermiddagen gick jag lite promenader i skogen runt hundklubben. Efter det tränade jag lite kontaktfält med Toppen och sen skulle jag gå den obligatoriska rundan efter träningen..., hundarna springer och busar som vanligt men helt plötsligt sticker Toppen ner i ett dike, jag ropar men han kommer inte, ropar igen och då kommer han upp...., alltså först undrade jag vad det var för hund som kom men jag insåg ganska fort att det var Toppen....hm..., då var han billig kan jag lova, det till och med rann lera ur öronen... Naturligtvis hade jag glömt mobilen hemma så jag kunde inte föreviga eländet men han var inte så fin när han kom hem heller...,
 
 
Jag var tvungen att shamponera honom FYRA gånger innan han blev ren...., men efter det var han inte till salu längre för då var han lika söt som vanligt. 
 
 
Längtan tillbaka till Gotland är stor..., tror inte det går en dag utan att man drömmer sig tillbaka till den rofyllda ön. Men det går fort att komma in i vardagen igen..., man jobbar och jobbar och dagarna bara rinner på. Det har ju även blivit en hel del fotboll och sena kvällar så ögonen svider när man vaknar på morgnarna. Nästan tur att det har varit två dagars uppehåll så man har fått lite annat gjort. Några härliga promenader och lite agilityträning har vi även fått till och i kväll går husvagnen mot Härnösand och tävlingar i helgen. Jocke och Hanna är i Kalmar och tävlar Sveriges genom tiderna största tävling och jag ångrar mig sååå att jag inte valde att åka dit. Men pengar och avstånd fick avgöra men så här i efterhand ångrar jag mig ändå för det verkar vara ett sånt häftigt arrangemang. Hanna och lilla Liam vann en hoppklass igår..., alltså det är såå häftigt att lilla Liam på 35 cm kan vinna i medium i sånt startfält, dom är helt grymma!
 
 
Alla sätt är bra för att få upp Hampus för en brant backe, hundkoppel tex....;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela