tangfelt.blogg.se

Sommar och semester!!!

Publicerad 2014-07-28 15:49:00 i Allmänt,

Alltså veckorna innan semestern var så fullsmockade med jobb så jag vill inte ens tänka tillbaka på det...., varför blir det alltid så, man klämmer in så mycket som möjligt bara för att man ska vara ledig sen, men det blir ju nästan att det blir jobbigt att ha semester bara för att man går på knäna innan...., måste skärpa mig med det där....
 
Hann i alla fall med att gå på klubbens sommarfest och det var så himla trevligt. God mat och trevliga lekar! Mitt lag kom på en fin 3:a plats ;) Tack till alla för en trevlig kväll!
 
 
Agilityträningen dessa veckor var i stort sett obefintlig men Supertussarna hann med ett pass och vi gjorde tre övningar från Mikaela Holegårds bok och träningspasset blev jättelyckat och alla hundar var så duktiga :)
 
 
På torsdagkvällen den 17/7 kom vi till slut äntligen iväg på semester!!!! Vi åkte till Slottshoppet i Skutskär och hade en fantastisk vecka!!! Superbra tävlingar, trevligt sällskap, bad, långbord och god mat, brännboll, banröj (fest) ja allt man kan önska sig helt enkelt. Hampus dansade på festen till kl. 2 på natten, svetten bara rann om honom men kul hade han;) Insåg även denna vecka att min 11 åriga son är grym på engelska, han hade långa samtal varje kväll vid middagarna med både den finska (Seppo) och den franska domaren. Han slår mig med hästlängder när det gäller engelska! Hanna kom till oss på lördagen och bodde med oss i husvagnen, så mysigt att träffas lite igen och Liam och hon går ju som tåget på banorna, vet inte hur många vinster de fick med sig hem, stort grattis!!!! På lördag kväll till måndag kom även Calle och Sofie och bodde med oss, så himla kul! Nova hade fått en egen pool av dom, gammeltanten trivs <3
 
 
Många bad blev det för både två och fyrbenta i värmen!
 
Vinnande lag på en kvällslek!
 
Brännboll, gissa om vi hade träningsvärk dagen efter....
 
Tävlingsmässigt så är jag så stolt över mina hundar!!! Elton nollade ett hopplopp och kom 7:a och Toppen nollade två hopp 2 men utan pinne. Men Filur och Hippi vilken vecka dom har haft!!! Hippi tävlade två dagar, debuterade i klass 2 och tog 3 pinnar av fyra möjliga, alltså vilken hund! Filur nollade flera lopp både hopp och agility och placerade sig topp 10 flera gånger i de stora startfälten. På onsdagen blev han SM-klar och på torsdagen slog han till med en 2:a plats i agility och fick cert och CHAMPIONAT!!!
 
SE AgCH, SE Ag(hopp)CH, LP1, RLD N, RLD F, RLD A, Finnbogårdens Fille Filur
 
Efter Slottshoppet åkte vi vidare till Gagnef-Floda. Alltså det är så härligt med denna stora agilityfamilj som följs åt på tävlingar under sommaren, så himla trevligt! Här blev det också varma dagar och bad för två och fyrbenta.
 
På fredagen åkte vi till Leksands sommarland. Pär och Hampus var inne och lekte och badade hela dagen medans jag och hundarna tillbringade en dag vid vattnet utanför sommarlandet. En helt underbar dag med bad, sol och läsning. Verkligen avkopplande:)
 
 
 Jag var lite handikappad som förare då jag sträckte låret på torsdagen i Skutskär. Det känns inget när jag går eller springer sakta men så fort jag ska ta i så går det inte. Jag sabbade några lopp, speciellt med Elton som alltid är så nära mig, men, men hoppas det läker snart så jag kan handla mina hundar lite bättre. Men lilla Hippi skiter då i att matte inte kan springa ordentligt hon dunkade in två nollor på lördagen, vinst i ag2 och 2:a i hopp 2 och därmed uppflyttad till hopp 3. På söndagen debuterade hon i hopp 3 och gjorde ett kanonlopp, dock ett hinder för mycket så det blev disk men i ag2 nollade hon, vinst och sista pinnen så helt plötsligt är min lilla klass 1 hund en klass 3 hund, en månad tog det för den damen från debut till att klättra upp i högsta klassen..., alltså vilken hund! Toppen avslutade vår agilitysemester med att nolla hopp 2 och komma 3:a med pinne, tjohooo för klumpen!
 
Idag är man tillbaka till verkligheten, telefonen har gått i ett och allt är som vanligt igen. Men många härliga minnen har vi med oss från denna semester också, längtar redan till nästa!!!!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela