tangfelt.blogg.se

Ett oväntat CERT!

Publicerad 2014-03-24 16:31:00 i Allmänt,

I helgen har jag, Filur och Elton varit i Rättvik och tävlat agility. Filur var bara anmäld till agilityklasserna, tänkte han kunde få följa med eftersom han tycker det är så kul och han behöver ju bygga självförtroende speciellt på klätterhinder...., och tur var väl det att jag anmälde honom för han ylade av lycka i bilen på morgonen när vi åkte iväg och sen när vi kom in i hallen blev han helt stollig, ylade och busade..... Loppen blev två disk men det för att han var för galen, sprang jättefort, hoppade över nåt hinder, sprang jättefort, tog ett upplopp fast det inte var det...., ja så där höll han på och ingen var väl gladare än jag...., det känns som det börjar släppa lite kan man säga...
 
Elton tävlade två lopp om dagen. Hade först inte tänkt åka på denna tävling men eftersom det är ganska nära och Elton inte har tävlat så mycket så tycker jag att vi behöver lite banträning och vad är inte bättre än att åka på tävling. Lördagens lopp gick jättebra förutom att det blev disk i båda. Men i första var det en jättesvår slalomingång som vi fixade men sen när vi skulle vända och ta en tunnel så smet han bakom ryggen och sprang in i slalomen igen, disk. I hopploppet var jag sen på ett ställe så jag skickade in honom i fel tunnelingång, jätteklantigt men ett fint lopp. På söndagen började vi med hopploppet och Elton sätter en nolla. Vi hade startnummer 18 så det var ju liksom många hundar kvar. Stod och pratade med folk och kollade in agilitybanan som vi skulle tävla sen då jag får ett sms från Jocke, - vad kul, får Elton cert nu då!? VA...., nej det tror jag inte skrev jag tillbaka, jag har inte sett nån resultatlista än så jag vet inte vart vi kom..., fick då tillbaka - men ni kom ju 2:a! Oj, så det kan bli, tur att sonen nere i Skåne har koll på mamman som är på plats liksom ;) Ja, Elton kom alltså 2:a och fick sitt livs första CERT! tjohoooo!!! Han fick dessutom en alldeles egen spaghettislev ;)
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=Ruo7_3pl1Yo
 
Vi fick alltså använda vår tävlingsbok två gånger denna helg, på lördagen slutmättes Elton eftersom han precis har fyllt 2 år, typ 39-40 cm är han och på söndagen fick vi fylla i ett cert :)
 
Filur fick ett nytt halsband bara för att han är så söt...
 
 
Och hussen var nog allt lite stolt han med för han hade köpt tulpaner och lagat gomiddag när vi kom hem <3
 
 
Nu blir det fokus på klass 1 med Toppen ett tag, debuten blir ju den 5/4 så min och Eltons nästa tävling blir inte förens i slutet av maj...., hm, känns lite långt men vi har mycket att träna på så tiden går nog fort ändå... Elton får ju i alla fall springa med Jocke nere i Skåne i påsk så honom går det nog ingen nöd på. 
 
Ikväll är det klubbens sista ridhusträning och efter träningen packar vi hindren på släpvagnar och kör upp dom till klubben, så nu får det helt enkelt vara VÅR! Alltid lika underbart härligt att komma ut igen!
 
Resten av veckan består av föredrag på klubben av Agneta Högberg, teater, pingis, lydnadskurs m.m. Hoppas vädret håller i sig så kanske det blir nåt pass hemma på agilityplanen också :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela