tangfelt.blogg.se

Vår i luften!

Publicerad 2014-03-27 22:46:00 i Allmänt,

Ett riktigt vårtecken är när klubbens agilityhinder flyttas från ridhuset och ut igen. I måndags var vi ett gäng tjejer som tränade, packade hinder och körde upp dem på klubben. Det var nästan så vi ville träna igen där i mörkret men vi höll oss ;)
 
Men ett litet pass hann jag allt med dagen efter. Toppen trodde han såg i syne när han hoppade ur bilen på klubben och hindrena stod där, han blev så himla lycklig så han fick fnatt och sprang och sprang och sprang, söte.
 
Toppen har även blivit agilitymyndig och nästa helg är det debut, så nu är det dags att fylla i tävlingsboken :)
 
 
Filur han njuter mest av att rulla på bollen....
 
 
och Nova vägrar släppa den....
 
 
Ikväll var det lydnadskurs i Kilafors och Elton tränar på med klass 2 momenten. Riktigt roligt gäng på kursen och duktiga hundar, så himla kul. Måste få till lite mer träning innan nästa gång för då tänkte jag testa att köra igenom hela klass 2 programmet. 
 
Men i helgen måste jag bestämma mig om jag ska åka till Kalmar eller inte och tävla agility i sommar. Alltså anmälningstiden går ju ut så tidigt och jag kan inte bestämma mig. Det är långt, väldigt långt, men samtidigt är det 4 dagar, otroligt månag duktiga ekipage som är anmälda så njuta av bra agility lär det ju inte bli brist på och så får jag ju träffa Jocke och Hanna, men vi kommer hem från Gotland lördagen innan, jag borde vara hemma och jobba och Härnösand har sin mysiga tävling samma helg....., oj vilka problem man kan ha....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela