tangfelt.blogg.se

Bra planering!

Publicerad 2014-11-30 20:05:20 i Allmänt,

Denna vecka har jag haft bra planering och det känns som jag har hunnit med både jobbet, mina hundar och familjen...., Det har inte blivit någon agilityträning med doggsen men bra pass med fysträning istället så det känns bra. 
 
Igår lördag var Hippi, Toppen och jag i Rättvik och tävlade rallylydnad. Hippi körde två nybörjarklasser och fick kvalificerande resultat i båda och titeln RLD N. Hon var duktig men kunde för dagen inte ordet ligg, hon har aldrig hört det ordet stackars hunden...., hon prövade att sitta, att trampa, att snurra men ligg det hade hon aldrig hört. Naturligtvis var det två läggande i varje klass + att jag gjorde fel i en men poängen räckte som tur var ändå och hon gick inte så dåligt som poängen visade. Men jag tror ändå att hon får vila från rallyn ett tag och mogna på sig lite, känns som hon har väldigt mycket i sitt lilla huvud just nu och hon ska helst göra tusen saker samtidigt...hm...
 
Nybakad RLD N
 
Toppen var en lite stjärna, där kan vi snacka om att han har mognat på sig. Vi tävlade rally i februari sist och då kände jag som med Hippi att han var lite omogen och det stämde nog för nu gick han jättebra trots den lilla träningen vi gjort. Tyvärr klantade jag till det i båda klasserna och drog på oss minuspoäng men det kan ju inte Toppen rå för. Mer fokus hos matte tack! Toppen debuterade i avancerad klass och fick kvalificerande resultat i båda, duktig kille!
 
Jocke och Hanna är på Gotland och håller kurs denna helg så då passade hundvakterna på att tävla Lotuscupen och Rebecka och Amiga vann en hoppklass, grattis!
 
 
Idag har vi mest varit ute i det fina vädret. Gått långa härliga promenader med både pensionatshundar och egna, alltså vilken dag! Kändes som en fin höstdag i september :)
 
 
Lilla Melker har även fått en ny sele. Han fick en lila så kan Wiola ta över den sen när han växer ur den ;)
 
 
En riktig pudelsten <3
 
 
Måste även lägga in en bild på fina Calle, mamma hjärtat svämmar över ;)<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela