tangfelt.blogg.se

Måste ha en plan!

Publicerad 2014-11-23 22:20:33 i Allmänt,

Alltså det känns som det har spårat ur lite när det gäller min planering och plan.... Jag vill så mycket så det bara blir helt oplanerat allting. Måste börja skriva listor igen tror jag. För hos mig är det lite så att ju mer jag har att göra och planerar det desto mer hinner jag, men har jag mindre att göra och inte planerar så hinner jag ingenting....suck.., så skärpning! Imorgon börjar jag planera igen, basta!
 
I onsdags började min kurs i Tävlingspsykologi och mentalträning. Ett härligt gäng på ca 15 st och så där första gången gick vi igenom lite grunder samt den rätta spänningsnivån - om att handskas med nervositet. Nästa gång tror jag det blir koncentration och målsättning, måste börja planera känner jag så jag hinner innan onsdag. 
 
Sitter även och planerar för hinderflytt och klubbens träningar i Hertsjö i vinter. Man kan ju träna ute än men det känns som det börjar bli dax nu när det har kommit lite pudersnö. 
 
Igår lördag var det jobb mest hela dagen men fick med mig både Hampus och Pär ut i skogen. Vi plockade även bort de sista krukorna och gjorde fint på tomten samt pyntade lite med granris på bron, i rabatter etc. Hundpensionatet fick även julgardiner och adventsstjärnor uppsatta. Ja, jag vet att det är en vecka för tidigt men känner att jag inte hinnder både där och hemma nästa helg. Hann även träna lite agility med Elton, Hippi och Toppen. Staketträning från Jenny kursen..., och ja, jag lyckades faktiskt att klicka på rätt ställe denna gång och kasta bollen...., det tar sig. 
 
 
Idag efter morgonpromenader etc. kom Åsa och Carina till mig och vi tränade lite agility. En M.Holegård övning och så blev det A-hindersträning. Efter det åkte Elton och jag till Kilafors Hundhall och tränade lite lydnad på klubbens träning. Körde igenom alla moment i klass 2 och låg även en platsliggning. Allt utom rutan går bra. Har jag en target utlagd sätter han det klockrent men är den borta fattar han ingenting....phu..., bara att träna vidare.... Resten av dagen blev det jobb och vips var helgen slut...
 
 
Nej, nu gäller det att planera ordentligt så jag hinner med allt jag vill. Måste ju även börja tänka på alla julklappar, har kommit på några men ett helt gäng är kvar..., klura, klura. 
 
Det jobbigaste med julen är nog att Pär och jag har totalt olika åsikter om det här med julbelysning. Jag vill ha lite diskreta små lampor och han skulle helst vilja att hela huset blinkade av belysning i alla möjliga färger. Idag var han uppe på taket och grejade, bävar för vad han har satt upp. Tänk att man kan tycka så olika och ingen ger sig så alltid blir det nåt mittemellan så ingen är nöjd...suck!
 
Igår morse var Melker inte lika trött som vi, Pär var ute och kissade med honom och sen somnade vi om men inte Melker han kämpade på med sina skor <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Doris

Publicerad 2014-12-28 14:25:10

Ha ha! det ligger i släkten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela