tangfelt.blogg.se

Funderingar om kontaktfält!

Publicerad 2014-10-30 19:56:57 i Allmänt,

Jag har två agilitytävlingar kvar i år, det är nu till helgen då Hippi och Toppen ska tävla i Rättvik och sen ska Elton och Hippi tävla i Vårgårda 15-16 november då vi ska ut på vår lilla Jenny, Ullared, tävlings turné. Sen blir det nog ett ganska långt uppehåll för mig så nästa agilitytävling kanske inte blir förens i maj eftersom alla vovvar är SM-klara redan och jag behöver spara ihop pengar så vi har råd att tävla i sommar igen. Så då finns ju all tid i världen att träna, ändra, fundera och lära in nytt. 
 
En fundering är kontaktfälten. De flesta tränar ju runnings idag vilket inte jag har gjort utan mina vovvar kör 2 av, 2 på. Visst vi förlorar massor av tid men det är ändå överkomligt för mig att träna in eftersom min tid inte räcker till att träna så ofta som det behövs för runnings, tror inte heller att mitt tålamod och intresse finns (än kanske ska tilläggas, för man vet ju aldrig). Men jag filmade Hippi lite idag på A-hindret och Balansen så som hennes kontaktfält ser ut idag, sista balansen släppte jag henne lite längre för att testa.
 
https://www.youtube.com/watch?v=tlwtha7pVR4
 
Min fundering är om det håller att köra på detta men att släppa ibland..., eh, luddigt jag vet men Amiga har vi ju alltid tränat 2 av 2 på med och hon kör ju ett slags fuskrunnings på tävling. Och tittar jag på Hippis steg så känns det som det skulle kunna funka.... Tror jag får testa detta efter de tävlingar som är kvar så jag inte kvaddar fälten totalt.... Genvägar är ju ofta senvägar men ibland kanske det funkar ;)
 
Jag och Hampus hade en härlig träning hemma på vår bana idag. Alltså det är snart 1 november och underlaget är fortfarande helt perfekt ute, solen sken och det var helt underbart. Synd att lunchrasten gick så fort bara... Dominus är inte lika intresserad av agility som de andra hundarna så han roade sig med annat undertiden...hm...
 
 
När jag köpte min nya telefon för ett tag sen så fick jag ett rosa fodral till den, jag ville helst ha ett svart men det fanns inte så då fick det bli ett rosa, men jag har aldrig trivts med det. Så idag kom mitt nya, så fint med pudlar på. Det fanns inte svarta så det fick bli vita. 
 
 
Avslutar med en bild från skogen idag när solen höll på att gå ner, underbart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela