tangfelt.blogg.se

Fantastiskt VM!!!

Publicerad 2014-09-17 09:16:00 i Allmänt,

Alltså vilket VM! Jag har suttit som bänkad framför TV:n i dagarna fyra, eller nästan i alla fall. Man var ju tvungen att jobba också och så var jag till Avesta en sväng på lördagen men resten av tiden :) Livesändningarna var kanon i år och eftersom jag kopplade upp dem till TV:n så kändes det nästan som man var på plats (inte alls avundsjuk på de som var det;) Jag såg Pär flera gånger i rutan och Jocke kunde vinka till mig samtidigt som vi pratade i telefonen medans jag grattade honom, så himla fränt!
 
De flesta banor tycker jag var roliga i år, roliga att titta på i alla fall. Man inser att det är mycket man MÅSTE träna på, slalom står som nr 1 här hemma, det var mycket skicka in och byta bakom eller skicka in springa förbi och ta emot på andra sidan. Det blir vinterns projekt. Ja, många härliga lopp har jag i minnet och insperationen är så hög så jag vet inte vart jag ska börja, så innan det är färdigt blir det väl ingenting av det, hamnar väl i nån dvala istället ;)
 
Svenska laget har gjort såna otroliga insatser och tänk att min son och vår lilla tokpudel är en del av detta! Började med att largelaget tog VM guld i hopploppet, följt av small laget (där Jocke o Amiga var med) som tog VM brons i agilityloppet, följt av Jocke och Amiga som tog VM silver individuellt i agilityloppet och Jenny Damm och Lili som tog VM guld individuellt i agilityloppet och VM silver TOTALT! Alltså vilken utdelning, heja Sverige!!!! och på det kan vi lägga alla fina svenska lopp som tyvärr hade lite stolpe ut. Jannie och Inna tex. som alltså är typ världens snabbaste smallhund, häftigt!
 
Från första VM:et Jocke och jag var och tittade på för många år sedan så har hans dröm (precis som många andras) varit att få springa ärevarv på ett VM och i år fick han göra det TVÅ gånger!!!! Helt otroligt!  stort, stort GRATTIS! Måste erkänna att det kom en och annan tår av lycka här hemma :)
 
En av de starkaste minnena från VM är ändå Hanna och Liams hopplopp, alltså Liam var kvalad till small VM för två år sedan men blev då uppmätt då han tydligen är 35 cm, alltså fatta hur liten mediumhund han är... och nu har han lyckats kvala in till VM i medium istället och går in och sätter ett sånt otroligt hopplopp och blir 9:e bäst i världen!!!!, då rann mina tårar kan jag säga, vilken liten kämpe!
 
Kommer att lägga in alla filmer men jag har inte kommit överens med min telefon än så jag får inte över dem till You Tube, måste klura lite.... Men lite kort kan jag bjuda på :)
 
Nästa år går VM i Bologna, Italien, längtar redan dit!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela