tangfelt.blogg.se

Fjällvandring dag 1

Publicerad 2014-09-08 22:02:00 i Allmänt,

I fredags åkte Pär och jag samt Filur och Toppen till Fjällnäs för några härliga dagar på fjället :) Vi kom upp vid middagstid så vi stannade i Funäsdalen och åt på Gamla Veras som har bästa pizzan enligt mig, den är sååå god! Extra kul var att Lisa Martinsson jobbade så vi blev proffsigt serverade :)
 
 
På kvällen mös vi bara i stugan som ligger så fint vid Andersjöåfallet och laddade för nästa dag :)
 
 
Vi drog iväg vid 9-tiden på lördagmorgonen. Såå härligt med fina höstfärger, strålande sol och ca 20 grader. Alltså vilken dag!! Tror inte det kan bli finare. Vi gick från Svansjökläppen till sjön Bolagen och vi bara njöt och kunde man skulle man vilja stanna tiden :) Hundarna älskade att springa där på fjället och ta en simtur i alla fina små sjöar. Filur var i paradiset när han kom till bäckarna där vattnet rörde på sig, alltså han skulle kunna stanna där i resten av sitt liv, han var verkligen i paradiset <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen tog vi en sväng till Norge och plockade kantareller, ja ni läste rätt, jag och Pär plockade kantareller.... Vi hade fått utförlig karta av Frasse så det gick liksom inte att undvika att hitta kantareller. Även om vi bara plockade ca 5 liter vilket jag tycker är mycket för att vara oss så hade Frasse helgen innan plockat 150 liter...! Men kul var det att hitta gulingarna för det brukar ju inte jag göra, norska kantareller kanske syns bättre än svenska ;)
 
 
 
 På kvällen hade vi tänkt att åka och äta en trerätters middag men vi var så trötta så det blev middag i stugan istället. Vi somnade ovaggade kan jag lova :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela