tangfelt.blogg.se

Lyckorus!

Publicerad 2014-09-19 18:50:00 i Allmänt,

Den här veckan har gått fort, man har varit i något slags lyckorus så allt har bara rullat på. Nån agilityträning har det dock inte blivit förens idag fredag när Åsa, Carina och jag tränade lite på klubben. Det blev en Jenny övning som jag skulle filma och skicka in. S-sväng och tysk var det och det är verkligen svårt tycker jag..., eller s-svängen går väl bra men tysken...., jag har svårt att få hundarna att låsa på hindret när jag själv sticker så vi får ännu vara ganska nära och då funkar det. Blir till att träna. Kan tänka mig att jag får många åsikter på den filmen, men ska man lära sig något är det bara att ta tjuren vid hornen ;)
 
Annars har hundarna mellan allt jobb fått en hel del fysträning denna vecka, både simning, löpband och backträning. Hittade en sån härlig backe i Kilaforsskogarna med riktigt härlig sand, sån där sandstrandssand ni vet. Det var riktigt tungt och tungorna hängde långt ut på nöjda hundar när vi var klara. 
 
 
På tisdagskvällen hade vi även Agility KM på klubben. Jag tävlade inte då jag hade ritat banor och dömde men Filur och Toppen fick tävla med Carina och Åsa och Toppen vann KM i large och Filur kom 2:a. Tack tjejer för att ni ville köra virrpannorna!
 
 
Sen har det även kommit ner lite lökar i rabatterna här hemma som jag hoppas blommar fint till våren. Lite höstmys i krukorna blev det också. Åsså har vi ju firat mannens födelsedag :)
 
 
 
Nu blir det fredagsmys och imorgon är det lydnadstävling för Elton och Filur, känns som 100 år sedan vi var på en lydnadsplan, men lite kul är det även om träningen har blivit minimal. Efteråt blir det Valbo köpcenter en sväng. Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela