tangfelt.blogg.se

Mysig dag!

Publicerad 2014-09-20 18:41:34 i Allmänt,

Idag har Hampus och jag haft en riktigt mysig dag <3
 
Vi började i Skutskär där jag tävlade lydnad med Elton och Filur, och hundarna var ju riktigt duktiga :)
 
Elton vann lydnadsklass 1 på 189 p, allt var superbra förutom hoppet där han hoppar till mig och sen som en pil springer han åt sidan och tänker nosar på en fläck..., jag ropar och han bryter direkt och kommer och sätter sig, men 6,5 där. Lite jobbigt kanske när vi har löptikar hemma så jag skyller på det ;) Men annars gick han som en liten klocka och gladast var jag nog för platsliggningen för den satte han sig ju upp på förra tävlingen i februari (ja, ni ser hur ofta vi tävlar lydnad;)
 
 
Sen var det Filurs tur i lydnadsklass 2. Dagen började inte så bra då de sköt en hel del runtomkring och han är ju skotträdd och eftersom Filur är ganska svårmotiverad ändå så funderade jag ett tag på att inte starta men samtidigt måste han ju lära sig att det går bra att jobba även fast de skjuter så vi gjorde ett försök och till min stora glädje höll han ihop riktigt bra, söthunden! Tyvärr nollade vi apporteringen men ändå blev det 170,5 poäng och en 1:a placering :)
 
 
Vinsthundarna !
 
 
Hampus var så rolig efter prisutdelningen för då sa han, - Åh vad kul mamma nu har ju Elton bara ett förstapris kvar till ett sånt där Lydnads Problem, haha, inte lätt att veta vad LP står för ;)
 
Efter tävlingarna åkte vi till Valbo Köpcenter och shoppade, så himla mysigt bara Stampe och jag <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela