tangfelt.blogg.se

Riktig hundhelg!

Publicerad 2014-09-29 09:07:56 i Allmänt,

I fredagskväll var vi upp på klubben och byggde banor och förberedde för lördagens agilitytävling. Lämnade även in våra bakverk som vi medlemmar bakar och använder som priser, mitt bidrag blev äppelmuffins, gofika ska det vara ;)
 
 
På lördagen var det så officiella klass 1-3 tävlingar. Pär dömde tillsammans med Carina, Calle och jag var funktionärer samt att jag även tävlade. Mestadelen som funktionär var jag tidtagare och koppelbärare och gisses vilken träningsvärk jag hade i baksida lår på söndagen...., måste vara allt böjande för att ta upp kopplen..., hm... vältränad..., not!
 
Toppen nollade båda sina lopp, han kom 2:a och tog pinne i agility 2 och kom 5:a i hopp 3. Dagen innan hade han ju även firat sin 2 års dag med lite agilityträning. Klumpen börjar bli stor kille....
 
 
Hippi var duktig men inte matte. I agilityloppet valde jag en sån otroligt korkad väg på ett ställe, den var både längre och mindre passande för Hippi än den andra så fråga mig inte varför jag valde den..., naturligtvis blev det disk där för att jag dessutom var alldeles för sen...., ny handler sökes till Hippi!!! I hopploppet var jag inte bättre men det blev nollat efter ett hackigt lopp och där vi dessutom var på väg till helt fel tunnelingång och fick vända och springa tillbaka hela tunneln för att ta rätt...., ja, ja hon kom 2:a i det loppet och det är bara Hippi som kan ta åt sig äran av det...., skärpning av mig helt enkelt.... Men det är svårt att både arrangera och samtidigt tävla tycker jag. Fokus ligger på tävlingen och inte på mina lopp, och det kanske är tur att det är så. Detta var årets sista tävling som arrangör och det känns faktiskt skönt med en paus nu. Jag ska dessutom inte sitta med i agilitysektorn nästa år utan kan då bara hjälpa till som vanligt utan en massa ansvar, det ska bli skönt. 
 
På kvällen blev det Harry Potter för Hampus och mig. Förra sommaren köpte vi Harry Potter samlingen på Ullared och nu har vi börjat kolla igenom den. Jag är ju lite efter alla och har ju bara läst två böcker och inte sett någon film så det är väl dags nu.... Riktigt läskiga är de ibland men bra. Vi har hunnit kolla på tre stycken så fem återstår. Riktigt mysigt med filmkvällar och tända ljus denna årstid. 
 
 
På söndagen åkte Elton och jag till Gävle för att tävla lydnad. 10 minuter innan vi skulle åka vaknar Pär och kommer på att han kan ju följa med..., Calle och Hampus var hemma och passade de övriga hundarna så helt plötsligt fick jag sällskap :) På tävlingen så började vi med lydnaden, jag hade startnummer 5 av 6 hundar. Elton var helt fokuserad och jättepigg utanför, men så fort vi kommer in på planen så börjar han vädra bakåt in i skogen. Han är enligt mig helt ofokuserad hela programmet men han gör liksom det han ska även fast han har näsan på annat håll... De utanför tyckte däremot att han gick jättebra så tydligen syntes det inte utan det var nog mest känslan att han inte hade fullt fokus på mig. Tyvärr blev det lite smånedrag här och där men jag visste att om han låg platsen som denna gång var sist så skulle vi klara det. Nervösa två minuter men han låg och fick en 10. Det visade sig att vi vann på 179,5 p och vi fick vårat LP1, eller Lydnads Problem som Hampus döpte det till. Nu lämnar vi klass 1 och tränar in klass 2 istället, kul med lite nya moment. 
 
Han har hunnit med lite Elton på sina 2,5 år :)
LP1, SE VCH, SE AgCH, SE Ag(hopp)CH, RLD N, RLD F, RLD A, RLD M G-Diggers Elton, och även kvalat ind till SM 2015
 
 
Efter tävlingarna åkte vi och shoppade lite. En ny jacka till Hampus blev det bla. Mysigt att bara strosa omkring lite med mannen så där, händer inte så ofta vill jag lova. En mysig dag helt enkelt som avslutades även denna med en Harry Potter film ;)
 
Jag älskar ju att köpa böcker men är så otroligt dålig på att läsa. Har svårt att ta mig tid till detta, men några har jag tagit mig egenom denna sommar och intressantast var nog Fuglesangs. Häftigt det där med rymden ändå. Brukar stå på kvällarna när jag är ute med hundarna och kolla upp på stjärnhimlen och imponeras över universum och de som faktiskt bor i rymdfärjor där uppe..., coolt!
 
 
Blev en ny bok också, ingen aning om den är bra eller inte, men det visar sig väl.
 
 
Denna vecka är det lite lugnare. Föräldrarråd på måndag, agilityträning på tisdag, teater för Hampus och Martin Stenmarck för mig, Åsa och Carina på onsdag. Ja det var allt just nu.., inte vanligt med så lite för vår familj... Calle skulle väl ha spelat match men han var så busig igår så han fick rött kort (felaktigt så klart;) så han är avstängt nu, haha...buse!
 
Ha en trevlig vecka alla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela