tangfelt.blogg.se

SM-klar och champion!!!!

Publicerad 2014-09-01 09:34:00 i Allmänt,

Alltså jag säger bara Hippi, vilken liten hund!!! Att följa hennes utveckling har varit helt makalös. Hon kom till oss för snart ett år sedan 8 månader gammal. Glimten i ögat men otroligt rädd för folk. Det tog en månad innan Pär fick klappa henne fast de bodde i samma hus, (nu är det husses ögonsten). Hon stack i skogen och ja, vi hade inte mycket till samarbete. Men nu snart ett år senare är hon en helt fantastisk hund. Det har varit mycket jobb och träning men eftersom hon älskar att arbeta och har en kamp utöver det vanliga så har vi nu löst många av våra vardagsproblem, även om det återstår en hel del också ;)! Tack Lina för att jag fick förtroendet att ta hand om denna lilla pärla!
 
Den 20 juni debuterade vi i agilitysammanhang i klass 1 på Gotland. Igår åkte vi till Kista och tävlade och då blev hon SM-klar individuellt till SM 2015, hoppchampion och tog sitt 2:a cert i agility!, alltså det är bara lite drygt 2 månader efter sin debut i klass 1....., jag fattar ingenting! Hon bara gör allt jag ber henne, gör jag rätt så gör hon rätt, allt hänger liksom på mig, hon är helt fantastisk!!! Vi har givetvis jättemycket kvar att lära än, vi har ju knappt börjat känns det som, men jag måste ändå få skryta om denna lilla pärla som förgyller våra dagar ihop med de andra hundarna <3
 
SE VCH, SE Ag(hopp)CH Engine Ninji "Hippi"
 
 
Hon har så många likheter med Amiga fast de inte är släkt alls (tror jag), alla små egenheter som Amiga har har Hippi också, nyps, hoppar på samma sätt, arbetar på samma sätt, gör kontaktfälten lika när man tränar, rycker i samma framben när de är ivriga, och har samma favoritplats hemme på fåtöljen, sötisar!
 
Här är Hippi men Amiga ligger likadant när hon är hemma <3
 
 
Igårkväll blev det en slapparkväll i soffan efter tävling, fotbollsmatcher etc. Men nu är det full fart igen och en ny vecka har börjat! Har även uppdaterat hemsidan på hundarnas sida och sm/landslags sidan, www.haggesta.se
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-01 10:46:00

Hatten av för dig Malin!! Sjukt duktig hundtränare :) Å Grattis till en fantastisk hund!! :) Kanske blir två Bollnäspudlar i landslaget nästa år??? :D Kanske dags för mamman igen nu!! Ja menar Jocke ka ju se till att du inte missar banvandingen på VM ;) Han kan ju inte vara sämre än Berit iaf ;) hihi

Svar: Haha, ja den fadäsen är det inte många som gör om ;) Få se hur länge jag får springa med henne, både Jocke och Hanna drar i henne ;)
tangfelt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela