tangfelt.blogg.se

Calle 20 år!

Publicerad 2015-01-25 22:10:13 i Allmänt,

Idag firar vi Calle som inte är tonåring längre utan fyller hela 20 år!!!! Tänk att min lilla mellanbäbis är så stor! För 20 år sedan överraskade han oss alla genom att vilja komma ut redan i v28. Han var väldigt, väldigt liten och det blev 2,5 månad på sjukhus men allt gick bra och oj vilken stark liten kille det blev med ett hjärta av guld! Grattis Calle! Nu får vi vänta ett år innan vi har en ny tonåring i familjen, då är det Hampus tur ;)
 
Annars har denna vecka gått riktigt på lågvarv. Förkylningen har sänkt mig och jag har varit helt slut efter jobbet. Hundarna har inte fått mycket dom inte, inte ens några längre promenader, men det verkar som de har överlevt ändå. I fredags åkte Jocke och Hanna till Lanzarote så då fick man fem hundar till att passa men alla är så duktiga och det är precis som de fattar att man inte orkar riktigt. 
 
Men idag kände jag mig lite piggare så då har det blivit två långpromenader förutom de vanliga med pensionatshundarna. Pär körde upp skoterspår i skogen åt mig så nu kommer vi fram lite enklare. Dock var det så mjukt så man fick pulsa en hel del ändå men hundarna kunde springa lätt i alla fall. Kändes att man inte är riktigt frisk för svetten bara rann. Hyrde även Hertsjö en timme så några av vovvarna fick köra lite. Körde en kombination som inte var så jobbig för mig och det var mest fokus på kontaktfält på balansen. Decibel, Toppen och Filur fick köra och Melker gjorde en tunnel på slutet. Denna körde vi. 
 
I lördags var Pär och jag ner på stan en sväng och passade även på att fika. Och gisses vad folk vi träffade som vi känner. Vi insåg att många, många är nere på stan på helgerna och fikar, typ alla utom vi. Även om det var jättemysigt så är det nog inte riktigt vi. Vi är hellre ute i skogen på nån match eller tävling eller så. Men vem vet, när vi är pensionärer kanske lördagsnöjet är att åka på stan och fika, man ska aldrig säga aldrig. 
 
Annars kan man inte göra annat än att njuta såna här fina vinterdagar, helt magiskt när solen skiner!
Nu laddar jag för en ny vecka och hoppas att den kan bli lite normal för jag har en hel del att ta igen kan jag lova. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela