tangfelt.blogg.se

Elton klubbmästare!

Publicerad 2015-10-18 18:26:15 i Allmänt,

Idag var det KM i agility på klubben, inte alla år jag är med men i år passade det och jag anmälde hela gänget!
Lånade Wiola av Calle och körde henne i small och hon tyckte det var sååå kul. Hon fick tyvärr en 5:a i agilityklassen men hoppen nollade hon. Hon kom på 3:e plats lillskruttan. 
I medium körde jag Elton medans Hippi fick köra med Malin Jonsson. Malin är sååå duktig men tyvärr blev det disk i agilityklassen på annars jättefint lopp och hoppen nollade dom på kanontid. Elton satte säkra nollor och vann, farbror Elton kan minsan ;)
I large så körde jag Toppen och han kunde inte ta kontaktfälten riktigt så då blev det träning på det, bra att få fram hans tävlingsstress så man kan göra om och göra rätt liksom, även om jag helst såg att den uteblev helt... Hopploppet nollade han, klumpedunsen. Decibel däremot skötte sig jättebra och vann i large. 
Stort grattis till alla!!!
Efteråt blev det prisutdelning och firandet av VM-guldet med tårta. En riktigt härlig stund i solen! Sen körde vi alla hinder till Hertsjö för vinterträningen. Kändes kanske lite tidigt men med tanke på att snön kan komma när som helst och det alltid är svårt att få ihop folk till dessa hinderflyttar så var det väldigt smidigt nu när vi ändå var många på plats för då går det ju så fort, bra kämpat alla!
Innan KM:et blev det promenad i skogen och Ebbot fick även ett litet spår. Alltså det gick så bra idag, han bara satte det rakt av. Kanske dags att börja lägga liiite längre spår för nu verkar han verkligen ha fattat grejen. 
Annars har veckan flytit på som vanligt, jag har dock varit lite hängig med nån slags konstig förkylning och lite febrig men ändå inget som har däckat mig helt, bara orkeslös liksom. Tänk ändå vad fort det går att komma in i gamla vanliga lunken igen efter en semester. Måste sätta mig ner och planera hundarnas fys träning nu igen. Det är så mycket fokus som har legat på att toppa Hippis form till VM så de andra har kommit lite i skymundan. Men nu är det dags att börja planera igen. De har i alla fall fått ett skrittpass och ett backträningspass denna vecka. Ska även försöka boka in en tid för koll av vovvarna. Det var så bra när man har Niels i landslaget som kollade igenom alla hundar om man ville. Hippi fick en genomgång efter tävlingarna och det såg bra ut men jag kände då att det är dags att även kolla de andra igen. 
Igår hann jag även med att klippa mig, och det var på tiden kan man säga, tror det var typ ett år sen sist. Jag klippte mig ganska kort när jag ändå var där, riktigt skönt faktiskt. 
 
Nu har även bandyn börjat och Pär är speaker även i år...suck..., första träningsmatchen ikväll på Sävstaås och som vanligt en lycklig kille som ääääntligen får kolla på bandy igen.....På fredag är det dags igen och då är det på riktigt för då börjar serien. 
 
Sen har ju ett av mina absoluta favorit TV program börjat igen "Så mycket bättre", alltså jag älskar det och som vanligt längtar jag till Gotland igen. Tur att vi redan har bokat in midsommar där till sommaren så man har något att se fram emot :)
 
En vecka kvar och sen har Hampus höstlov, skulle gärna byta med honom ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela