tangfelt.blogg.se

Hemma helg!

Publicerad 2015-09-27 17:17:00 i Allmänt,

Även fast jag har jobbat även denna helg och haft massa härliga hundar på pensionatet och även klippt två hundar (fast jag inte ska på helger;) så har det ändå känns mycket lugnare än förre helgen. Oj, vilken skillnad det är när Pär är hemma och man kan vara två som hjälps åt.
 
Idag tog Carina, Hanna och jag en nästan 3 timmars tur i skogen med härlig promenad, spårning och kantarellplockning. Alltså det är såååå mysigt att vara ute i skogen en solig höstdag och ännu roligare var det med sällskap. Elton fick ett u-personspår som fick ligga typ 2,5 timme men det gick kanonbra även fast det var länge sedan han spårade. Ebbot och Melker fick korvspår och de var duktiga båda två även om det tog några meter innan Melker kom igång. Kan nog börja ta bort korven i spåret nu för båda använder näsan jättefint. Även Turid, Didrik, Decibel, Amiga och Aj fick korvspår och Liam och Harald fick varsina blodspår.
 
Pär var hemma och gick i skogen med Toppen, Hippi och pensionatshundarna och när jag kom hem så hade han plockat det här, vilken kille!!!
Å jag som hade lovat Eddy (en gamal farbror som jag hjälper med hans hund) att han skulle få lite lingon efter helgen, gissa om jag blev glad när jag slapp plocka det själv!!!
 
Igår lördag blev det först skogspromenader och sen ett snabbt och effektivt agilitypass med Elton och Toppen då övningen från onsdagens kurs stod kvar här hemma, sååå himla duktiga var dom och tänk vad jag kan lösa saker på ett enkelt sätt nu när vi har lärt oss så mycket bra på kursen, sååå kul! Dubbla blindbyten känns helt plötsligt enkelt! (eller nästan i alla fall). Sen var jag, Hampus och Ebbot på sheltieträff som Berit och en till tjej hade ordnat på Bollnäs BK. Jag tycker fortfarande att jag känner mig helt malplacerad bland alla sheltiesar men man kanske vänjer sig ;), en trevlig dag hade vi i alla fall med lek och bus, tipspromenad, agility, spår, pälsvård och fika. Hanna och jag hjälpte till lite med agility och spår så alla som ville fick pröva. Tack för en trevlig dag!
 
Sen blev det storstädning av huset och på kvällen blev det bio och jag skrattade så tårarna rann. Lättsam film som passade perfekt en lördagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela