tangfelt.blogg.se

Nya tag!

Publicerad 2015-09-28 20:18:43 i Allmänt,

Dagar som den idag när höstsolen skiner och det är så där alldeles underbart ute i skogen då vill jag BARA ha dagishundar så jag kan vara ute hela tiden!
 
Fixade även ett gymkort idag, eller jag tänker väl mest gå på vattengymnastik, så nu finns ingen återvändo, eller det gör det väl om man struntar i att gå och tycker det är kul att lägga ut en massa pengar, men om inte före så efter VM ska jag ta mig i kragen och köra igång lite. Det är ju så otroligt skönt efteråt! Ingen som vill hänga med?
 
Vissa veckor har vi Linas Matkasse och jag tycker det är sååå otroligt skönt!!! bara att ta emot kassarna och så har man mat för en hel vecka, grymt om ni frågar mig men inte lika grymt om ni frågar Pär och Hampus. Jag tycker det oftast är jättegod mat och man för testa nya saker och man lär sig jättemycket i köket och hittar nya favoriter. Men de där killarna som inte äter grönsaker och helst bara vill ha korv och makaroner så är det lite väl konstiga saker ibland. Därför har vi det bara lite då och då, så killarna står ut ;)
Denna vecka ser menyn ut så här: 
Frikadellerna åt vi idag och det var supergott! Tror det var första gången jag kokade köttbullarna, förlåt .... frikadellerna, men det blir garanterat fler gånger. 
 
Imorgon är det agilitykurs igen, tyvärr sista gången men jag hoppas att Jocke och Hanna kör lite kurser i vinter också för mamma, svärmor vill gå mer!!!!!!
 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2015-10-01 22:47:23

Vi har också Linas. Perfekt även om man inte vill laga just det tänkta receptet. Råvaror finns ju hemma så man kan ju laga något annat av det.
Fast vi fegar lite och har Barnkasse. Den är lite enklare men man kan ju krydda till det lite.
/P

Postat av: Åsa o toktassarna

Publicerad 2015-10-06 13:27:44

Jag har haft matkasse ganska många år och pendlat mellan dem, gillar dock Middagsfrid bäst och har nu varannan vecka, och varannan kasse veg, varannan vanlig. Men så är jag ju sån där som äter nästan ALLT så det brukar inte vara några problem!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela