tangfelt.blogg.se

Fixar helg!

Publicerad 2016-04-24 20:02:34 i Allmänt,

Fredagseftermiddagen inleddes med fredagsmys i stugan. Det var vääldigt kallt men det bekom inte Toppen som tog årets första simtur....., suck... Både hundarna och jag ÄLSKAR detta ställe. All snö var borta så nu återstår bara vårfix och krattning men det tar vi en annan gång...., det fanns blåsippor i alla fall ;)
Efter det så fortsatte myset med film med Hampus och sen när klockan närmade sig 23 så gick Pär och jag över till Tuppz och lyssnade på Miriam Bryant! Hon är så duktig! En riktigt rolig kväll :) 
 
På morgonen var huset fullt av både hundar och Jocke, Hanna och Calle som också var på Miriam och sov över här. Jag åkte och klippte mig och efter mycket velande blev det hellugg igen nu när jag äntligen hade sparat ut till lång lugg...., ja, ja..., typiskt mig... Sen gick Hanna och jag en långpromenad med hundarna och sen blev det vårfixardag på tomten med krattning, rensning av rabatter etc. Det är så mysigt och göra vårfint tycker jag och se när allt börjar knoppa sig och växa. 
Idag söndag började vi med skogspromenad och sen simning för alla vovvar. Det här var sista hårda träningspasset för Hippi och Elton före LLU, så nu ska kropparna bara få vila och ladda och så hoppas vi att de är i form till helgen.
Efter det blev det fix på tomten igen hela dagen lång och så blev det lite agility med Ebbot också.
Resten har vi funderat på namn till bäbis, Harry Potter tema är det på kullen så kom gärna med förslag. Vi har i och för sig ett namn som vi tycker om men det har inte mycket med Harry Potter att göra, eller så ändrar vi oss helt enkelt och tar ett tema namn. Just nu står det mellan Citrus eller Potter. Svårt det där med namn.
 
Nu blir det helgens höjdpunkt, Mästarnas Mästare!
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2016-04-26 20:12:53

☝🏻️ du glömde ju skriva om smörgåstårtan

Postat av: Hanna

Publicerad 2016-04-26 20:12:54

☝🏻️ du glömde ju skriva om smörgåstårtan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela