tangfelt.blogg.se

Blandad kompott!

Publicerad 2015-12-21 23:25:55 i Allmänt,

I fredagskväll hade Hanna och jag fredagsmys i Hertsjö Ridhus medans de andra var på bandy. Toppen och Didrik fick träna två korta kombinationer.
De var jätteduktiga men i sista gjorde Toppen illa en klo igen. Alltså jag blir så fundersam över dessa klor. SLO är inge roligt att ha på sin hund. Nu har jag ändå turen att Toppen har en lite lindrigare variant då han inte har tappat klorna mer än en gång på alla tassar och sen verkar det ha stannat där
men de är ju ändå så känsliga. Går hur bra som helst i perioder men ibland behöver han bara nudda till så går de sönder. Jag funderar allvarligt på att sluta med agility med honom även fast han tycker det är så himla kul, men även om det inte är ofta så är det ändå oftast på agilityn det händer och jag vill ju inte utsätta honom för det. Får väl aktivera honom med spår och rallylydnad istället :(
Då vi hade tid över fick Ebbot och Turid springa lite tunnlar och de var så duktiga. Första gången Ebbot var i ridhus och även om bajset var lite gott så kunde han koncentrera sig jättebra, såååå kul att börja på nytt igen.
 
På lördagen åkte Pär, Calle, Hampus och jag till Örebro och firade lite jul med Pappa och Elsy samt brorsan med familj. Så kul att träffas igen och lite julklappsutdelning blev det också ;)
 
I söndags målade vi mest hela dagen ute i dagiset men vi hade även Hanna och Anette här på fika. 
Ikväll var det även sista vattengympan för i år och både Hanna och Anette var med, oj vad duktiga vi var ;) Alltså vi var 14 st som tränade vattengympa ikväll och av dessa 14 var vi från 5 olika nationer där i basängen, lite coolt ändå. 
När alla andra verkar ha vila för sina hundar måste jag verkligen fundera på att sätta igång mina lite mer seriöst, men det får nog bli efter jul ;)
 
Idag bokade vi även en resa på sportlovet, vi liksom bara slog till, så underbart!!! Hoppas Fuerteventura levererar!!!
 
Tjing!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela