tangfelt.blogg.se

Vilken toppen helg!!!

Publicerad 2016-02-08 09:51:57 i Allmänt,

Åh vilken bra helg jag har haft!
Första helgen på länge som vi nästan hade helt stängt på pensionatet, vi hade en liten katt bara som vi kelade med och höll sällskap men inga hundar och extra promenader. Nästan en konstig känsla. Man gick nästan och trodde man hade glömt något hela tiden. Tar nog ett tag för mig att vänja mig men det blir nog skönt när man kan slappna av och verkligen vara ledig på helgerna sen. Eller så kommer jag sakna det och få myror i brallorna.... ;)
 
Lördagen inleddes med promenad med doggsen, följt av en timmes superträning i Hertsjö ridhus tillsammans med Åsa. Vi tränade denna först
Hippi och Elton körde den som den är och Ebbot gick i mål efter hinder 12. Riktigt bra fart på alla tre och nyttig träning för mina att söka själv på hinder 6, 14 och 8. Sen körde vi lite slalomträning. Jag har bestämt att ta tag i slalomen nu när det ändå är så långt till nästa tävling, speciellt med Elton som tycker slalom är sååå jobbigt.  Körde med MM och Elton fick köra hopp, fyrapinnarsslalom själv frammåt mot MM och det gick jättebra :), låter kanske simpelt men för Elton är det stort.... Sen att både Hippi och Ebbot satte det som ingenting är en helt annan sak, för Elton är det stort ;) Nästa pass blir det 8-pinnars samma övning och sen när det funkar på 12-pinnar ska jag börja träna bakombyten..... Efter träningen var det snabbt hem och duscha hundar, vibba hundar, durscha själv samt äta. 
 
Kl. 13 åkte Carina och jag iväg på keramikkurs och det var så himla kul!!!!! Alltså jag ville inte åka hem och nu vill jag både köpa lera och ugn.... Jag som inte är nå konstnärlig av mig blev helt salig över detta häftiga material. Jag vill bara göra mer och mer och mer. Måste nog anmäla mig till en dag till. Det här hann jag göra, en ljusskål och en tepåsefat.
Nu ska det torka och sedan brännas och glaceras vitt. Hoppas, hoppas det håller bara. Om 2-3 veckor vet vi så håll tummarna!
Glömde knappa kort när vi höll på för man var så inne i sitt arbete men efteråt knäppte vi när vi knäppte på våra alster ;)
Sen blev det tacos hemma hos oss, en härlig målarstund och sen mello!
På söndagen åkte Pär, Calle, Hampus, jag och Carina upp till Acktjärbo och åkte längdskidor. Det var tråkigt väder, dåliga spår men det blev en toppendag ändå och både vi och hundarna njöt! Calle, Pär och Hippi drog iväg i sitt  tempo så de såg vi inte röken av....
Men vi andra tog det lugnt och njöt av utsikten... ;)
Efteråt blev det varm choklad och ostmackor..., smakar alltid bra ute i det fria....!
På kvällen var det sen agilityträning i Hertsjö, både jag och hundarna var trötta tror jag så det blev en ganska slapp träning för oss men alltid kul att träffa alla andra och vi fick belöna upp kontaktfälten ordentligt och Ebbot fick springa med ännu mer störningar. 
Lillplutten var lite trött sen på kvällen och somnade på köksstolen... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela