tangfelt.blogg.se

Bra bok!

Publicerad 2016-01-13 09:23:22 i Allmänt,

Fick Ernst Kirchsteigers bok i julklapp av Calle, Lyckan i det lilla, och nu har jag läst ut den och känner mig så lugn. Alltså det var något med den boken, man blev lugn och harmonisk när man läste den och det känns så lätt. Jag delar väldigt mycket av det han skriver, tror vi har lite lika livsfilosofi ändå, jag och Ernst ;)
 
Barnet inom dig
Nyckeln till kärlek
Ta plats - du är fin som du är
Hem ljuva hem
Familjen och vännerna - din Bullerby
Maten - enkelt, bullrigt och gott
Jobbet och pengarna - till vilket pris?
Den naturliga skönheten - vårt rätta element
Hälsan, döden och meningen med livet
Långsamhetens lov
Ibland kan jag nästan känna tacksamhet över att jag blev sjuk, att få ett besked att man har cancer som har spridit sig och risken att de inte kunde bota mig var stor är ett besked som jag inte vill att någon ska få, men så här efteråt när man har gått igenom tre stora operationer, månader av behandlingar och kämpat och tagit sig egenom detta så uppskattar man livet på ett helt annat sätt, man njuter verkligen och förstår att det är ögonblicket här och nu som räknas, att det gäller att leva livet. Varför ska det vara så svårt att förstå det innan nåt sånt här händer? Allt bara rullar på och man hinner liksom inte njuta. Idag njuter jag verkligen, jag kan stanna och titta på en stubbe i skogen och verkligen njuta av hur fin den är, jag är lycklig över det där lilla. Visst jobbar jag mycket och stressar även idag men på ett helt annat sätt. Ett citat från boken " Är man avslappnad nog att sitta och titta på en nyckelpiga en stund slipper man äta magmedicin till hösten". Det ligger mycket i dom orden tycker jag. 
 
Har ni en stund över så läs boken "Lyckan i det lilla"

Kommentarer

Postat av: Årsundaflocken

Publicerad 2016-01-13 10:58:51

Gillar din syn på livet. Njut av varje dag! Jag kan njuta, tro det eller ej, av mina buffliga killar i år 9, prata med dem och hjälpa dem vidare i livet. Fantastiskt jobb jag har...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela