tangfelt.blogg.se

Uppsala!

Publicerad 2016-06-07 21:33:05 i Allmänt,

Från och med förra helgen så bor ju Jocke och Hanna här eftersom deras lägenhet är uppsagd och de ska jobba två veckor till innan flytten.
I helgen var det agilitytävling i Uppsala i dagarna tre. Åsa, Hanna och jag åkte ner på lördagmorgon och första dagen blev det två disk för Elton och en 2:a plats med Hippi i hoppklassen. Vi hade hyrt en stuga på Fyrishov och vi hade lyxat till det med en lite dyrare stuga när vi ändå var tre som delade...., trodde vi...., det var nog den äckligaste lilla stuga jag bott i. Första stugan var det massa myror på golvet i så då gick jag och klagade så vi fick en ny stuga. I den var det "bara" myror i diskhon och i sopskåpet...., ja, ja vi fick tillbaka en del pengar och man kunde ju inte direkt skälla på de som jobbade för de var jättetrevliga och kunde liksom inte påverka ägaren. Men ett tips, bo INTE där för det är INTE värt pengarna. På lördagen åt vi taisallad som Hanna hade fixat och även Linda kom och åt med oss. 
Söndag så var det tävlingsdags igen. Både Hippi och Elton nollade hoppklassen och tro det eller ej men de kom 1:a och 2:a, riktigt, riktigt roligt! Agilityklassen var en katastrof och kontaktfälten var som bortblåsta på båda hundarna...., hm..., där fick man lite att klura på..... Efter tävlingen åkte vi och åt på ChopChop och sen blev det slapparkväll i stugan. 
Måndag kom även Jocke ner med Amiga och Decibel. Jag hade bestämt mig för att träna kontaktfält med båda hundarna. Elton är dock svår för han tar ju inte leksak så det går ju inte att belöna honom inne på planen då man inte får ha godis så jag bestämde mig bara för att stanna honom, berömma och köra vidare och det funkade jättebra. Det var inte så många nollor så vi kom 5:a ändå. Hippi tog jag ner ordentligt på både A och balans och körde balansen två gånger och tog fram leksak och kamplade lite så det kändes jättebra. Sen var det två hoppklasser och båda nollar båda, Elton fick dock strul på slutet i den första och kom 7:a och Hippi kom 3:a och i sista gör de kanonlopp båda två och Hippi vinner och Elton 4:a. Så summa sumarum fick Hippi fyra sm-pinnar i hopp och är sm-klar där och Elton fick tre sm-pinnar i hopp och en i agility. Duktiga pudlar!
Ebbot träffade även sin kullbror Winston på tävlingen och vi fick oss allt ett gott skratt..., kolla vilken storleksskillnad det är på dom, man tror ju knappast att de legat i samma mage ;) Men fina killar båda två, söthundar!
När vi kom hem hade Pär fixat grillat, sååååå gott att sätta sig vid dukat bord och sen blev det kladdkaka och Morden i Midsummer, bra avslutning på en bra helg!
 
Ikväll har jag haft avslutning på valpkursen, började åska och regna precis när vi skulle börja men alla var tappra och lagom när vi var blöta så slutade det och vi fick en ganska bra kväll ändå. Ett härligt gäng som jag hoppas jag får se mer av :)
 
Annars har det blivit en hel del bad i stugan och hundarna bara älskar att vara där, speciellt Toppen och Hippi som verligen ÄLSKAR att hoppa från bryggan ;)
Annars njuter vi av sommarvärmen, Pär tar sig ett dopp i poolen på morgnarna innan jobbet, jag njuter av fina blommor, Decibel faschineras av drönaren och Hampus och Ebbot njuter i hängmattan.
Jag får även bra hjälp när jag sitter och jobbar i stugan, här planeras det kurser och både Toppen och Hippi har många bra ideer ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela