tangfelt.blogg.se

Härlig semester!

Publicerad 2014-04-27 20:42:00 i Allmänt,

Snart har hela april gått och jag har typ skrivit ett inlägg denna månad. Men det är så när tiden liksom bara rusar iväg. Mycket har hänt men senast är att vi har varit på en underbar semester nere i Skåne, drygt en vecka har jag, Pär, Hampus, Toppen, Elton och Hippi varit borta. Såååå himla kul att träffa Jocke och Hanna, åhhh, längtar redan tillbaka. 
 
Först hann vi med lite tävlingar, två dagar på Gåsahoppet där Jocke skulle tävla Elton, men Elton är tydligen en liten mattegris och ville inte alls springa med Jocke..., hm..., så jag fick damma av skorna och springa med honom själv på lördagen, tre disk men ändå ganska nöjd:), vi har mycket kvar att lära men det är också väldigt mycket han kan min lilla plutt. Här är lördagens lopp. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=2bm4dDvQxU0
 
På söndagen åkte vi till Åhus och tävlade klass 1 med Toppen, ser det som Toppens debut eftersom han bara kom några hinder i Timrå innan vi bröt för att det var så halt. Klass 1 banorna var roliga men många svåra vinklar. Men Toppen skötte sig jättebra, fick i ag-klassen 5 fel på uppfart gungan då han kom lite snett och i hoppen kom jag på fel sida i slalom då han höll på att missa hinder nr 2 och då kom jag efter så han missade ett hinder. Sen i den andra hoppen var det mycket svängar och in emellan hinder och det har vi inte tränat på så mycket så där tappar han fart och jag är lite klumpig i handlingen. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=UTXxFa23gPk
 
På måndagen blev det kvällstävling i Osby. Svåra klass 1 med många fällor och svåra vinklar på hindren, men Toppen skötte sig bra i båda, bara jag som genade innan han låst på hinder i både agilityn och hopp, annars fina lopp för klumedunsen vår. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=Yth3IT_rT8M
 
Resten av dagarna har vi umgåtts, ätit god mat, promenerat på stränder (Falsterbo är favoritstället), tränat agility på Oxie BK, shoppat, gjort utflykter etc. Ja helt enkelt haft några toppendagar!!!
 
 
 
 
Vi har även fått en ny liten familjemedlem, eller vi och vi, det är Hannas nya valp och Liam är pappa till den. Så himla kul att få vara med första veckan :) Lilla Harald är så söt, så söt och så himla duktig. Ska bli kul att följa lilla prinsen. 
 
 
Hampus och Toppen har ju också tränat agility och nu sett att Toppen sköter sig på tävling så snart blir det Hampus tur att ta över sin hund och tävla själv. De är så himla duktiga när de tränar, riktiga kompisar <3
 
 
Hampus har även smakat spättekaka och han gillade det, själv tyckte jag att det typ inte var någonting..., varken gott eller äckligt...
 
 
På torsdagkvällen åkte vi från Skåne och upp till Ullared där vi bokat stuga. Jättebra stugor där alla hundstugor hade nät och grind runt sina altaner. Små saker som gör det mycket enklare och trevligare som hundägare, så stort + till Ullared :)
 
 
På fredagen gjorde vi Ullared och det är inga problem att fördriva en hel dag där inte..., hehe, många bra saker följde med hem ;)
 
 
På lördagmorgon styrde vi hem mot Bollnäs igen, gjorde ett lunchstopp i Gränna och fikade vid stranden samt kollade in polkagristillverkningen och shoppade lite godis så klart (eller jag för Hampus och Pär äter ju inte godis)
 
 
Nu är vi hemma igen och imorgon är det arbete som vanligt. Idag har jag och Hippi hunnit med viltspårskurs, en härlig dag ute i skogen med spår, korvgrillning etc. Efter det fick Hippi och jag en lektion av Carina i vad de gjorde på Annika kursen i torsdags när jag var borta. Bra träning där både Hippi och Sickan skötte sig jättebra:)
 
Nu är det kväll och god natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela