tangfelt.blogg.se

Dumma knä!

Publicerad 2015-12-02 10:11:15 i Allmänt,

I helgen var vi till Upplands-Väsby och tävlade agility, eller tävlade och tävlade, jag och Elton körde ett lopp sen strejkade mitt knä :( Jag fick en hund som busade rakt in i knät när vi var i Vårgårda, visst gjorde det ont men jag kunde ju springa ändå. Sen har jag ju vilat hela veckan, förutom alla promenader, men det gör faktiskt inte ont när jag går, så trodde ju att det var okej. Men i första loppet kändes det som något skulle paja ordentligt när jag sprang, och eftersom jag ska gå kurs nu till helgen vågade jag inte fortsätta, utan offrade hellre tävlingen än kursen om man säger så. Stackars Jocke fick "äran" att springa med mina galningar hela helgen och han gjorde det jättebra, TACK Jocke!!! Nog för att de känner varandra men han tränar ju aldrig mina hundar så han gjorde ett riktigt bra jobb! Hippi kom 3:a och 4:a i hoppklasser och 2:a i en agilityklass och Elton kom 6:a i en hoppklass. Toppen hade superkul och de gjorde många fina sekvenser. Ebbot var med och minglade och skötte sig perfekt!
Åsa och jag lyxade till det och bodde på Scandic, åt en god middag på kvällen och en härlig frukost på morgonen, lite lyx i vardagen måste man ha. Tack för en trevlig helg alla! Och grattis Jocke som trots alla lopp orkade koncentrera sig på Amiga och fick med sig två vinster i agilityklass och en 2:a och 3:e plats i hoppklass och även grattis Hanna som gjorde fina lopp med Liam med bla ej planerad distanshandling i ett av loppen, hihi...! Och Åsa och Calle som satte tre nollade lopp, de blev SM-klara förra helgen och som vanligt rullar bonuspinnarna in när man slappnar av på ett helt annat sätt ;)
 
Här hemma är det adventspyntat och det är så mysigt med alla ljusstakar. De mörka morgnarna och kvällarna lyses upp av ljus och jag älskar det, alla årstider har sin charm.
 
Igår hade jag avslutning på min nybörjarkurs i agility och ekipagen är så otroligt duktiga! Ska bli riktigt härligt att följa dem framöver. I januari börjar ett nytt gäng och jag längtar redan dit. 
 
Ikväll är det avslutning på valp- och unghundskursen och lika där, ambitiösa duktiga hundar och hundägare!
 
Känner även lite lust nu att ta tag i mina hundars träning efter pausen efter VM. Lilla Ebbot är ju faktiskt 7 månader nu och måste ju också få börja lite smått. Ska lägga upp en plan......
 
Har även börjat att renovera lite i hunddagiset, det blir bra slitet efter 13 år så nu är det dags. Har även bestämt att sluta med pensionat efter nyår och endast ha dagis, klippningar, sim, vibb och kurser etc. Tanten börjar bli gammal och orkar inte jobba dagar, kvällar och helger längre utan måste försöka få ner arbetstiderna lite och då tror jag detta är bästa lösningen även om det tar emot att inte få träffa alla härliga pensionatshundar. Men ångrar jag mig är det ju bara att börja igen. 

Kommentarer

Postat av: Årsundaflocken

Publicerad 2015-12-02 11:17:23

Hoppas knät blir bättre. Helt rätt att följa sin magkänsla. Inte för att du är gammal utan för att livet går i perioder. Själv börjar jag närma mig slutet på arbetslivet. En termin kvar! Då är 43,5 år i elevernas tjänst till ända.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela