tangfelt.blogg.se

Rättvik!

Publicerad 2015-03-30 20:55:57 i Allmänt,

Undra vad det är som gör att man år efter år åker till en skitig, högljudd hall för att tävla agility??? Tydligen är det i alla fall många med mig som gör samma sak år efter år så helt knäpp kan man ju inte vara....
I helgen var det alltså dax för Körhallen i Rättvik igen. Hippi, Elton, Toppen, Didrik, Liam, Decibel, Hanna och jag åkte ner på lördag morgon. Av mina hundar så var Toppen först ut med agility 2. Vi behöver ju en pinne till där så det var så himla kul när han går in och sätter en nolla, kommer 3:a och blev därmed uppflyttad till klass 3 !!! Kändes så kul så jag var smått okoncentrerad i den andra ag2 men även där sätter han en nolla och VINNER!!!, så från att ha saknat en pinne så hade han helt plötsligt fyra! Toppen tävlade även en hopp 3 på lördagen där jag slarvar och vi får 10 fel samt på söndagen där han river ett hinder och får 5 fel. Här kommer Toppens lopp för den som vill se. 
https://www.youtube.com/watch?v=i7YbixSj_vI
 
Hippi och Elton började lördagen med hopp 3 och där nollar de båda två och Hippi kommer 3:a och Elton 9:a. Även agilityklassen nollar de båda och Hippi kommer 8:a och Elton 9:a. På söndagen börjar vi med hoppklassen och Elton går så fint men jag trycker bort honom från slalomen så 5 fel och Hippi slarvar jag med så hon tar fel tunnelingång och blir diskad. I agilityklassen tar vi revanch och de nollar båda två. En klurig bana där jag inte hinner med på två ställen men Elton kom 2:a och Hippi 4:a!
Hippis lopp
https://www.youtube.com/watch?v=kWWh_qPMPD0
Eltons lopp
https://www.youtube.com/watch?v=1R7lV7Bm6FM
 
Hanna, jag och Carina delade stuga och även Åsa kom på kvällen och vi åt tacos, drack vin (eller var det bubbel;) och komponerade en sån fin låt. Tack tjejer för trevligt sällskap i helgen!
 
När man kom hem var det bara att sanera hundar, kläder och sig själv. Sån härlig känsla att vara ren igen och nöjd efter helgen, och så toppas det av att Pär gör hemmagjord pizza och sen får man sätta sig och kolla på Mästarnas Mästare, kan nog inte bli bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela