tangfelt.blogg.se

Fjällvandring!

Publicerad 2016-10-11 16:06:00 i Allmänt,

I fredags åkte Åsa, Calle och Troy samt jag , Elton och Toppen till Fjällnäs och fjällvandrade! Vi kom upp i tid så vi hann med en tur på ca 8 km innan det blev mörkt. Turen bar av till Malmagsvålen och det var lite mulet men ibland tittade solen fram och värmde lite. På kvällen åt vi gott i stugan.
Lördagen började med frukost och sen gick vi turen vid Andersjöåfallet som ligger pricis vid stugan och den är ca 5 km. Det var lite mulet men vi fick en skön start på dagen och Åsa blev blöt om fötterna, hihi....
Efter det åt vi lunch i stugan samt torkade Åsas skor....fniss.... och sen packades matsäck och vi bar iväg på en magisk tur, Svansjökläppen-Bolagen. Turen är på ca 9 km men vi var ute typ hela dagen. Solen sken och det var klarblå himmel, alltså det var så fint så man visste liksom inte hur man skulle kunna ta in allt. En sån där dag som man bara inte ville skulle ta slut, en dag man kan leva väldigt, väldigt länge på. Så tacksam att vi fick uppleva allt det vackra i strålande sol!!!!
På kvällen blev det middag på Gamla Veras och det smakade såååå gott efter en hel dag ute i solen!!!
Söndagen började med att jag, Elton och Toppen stämde upp i skönsång och grattade Åsa på 45-årsdagen! Sen efter frukost bar det av på en ca 6 km lång tur till Livsäterån i snö på tvären, alltså vilken skillnad på väder från den ena dagen till den andra. Men alla väder har ju sin charm på nåt vis och eftersom vi hade en sån perfekt dag på lördagen gjorde det liksom inget. När vi kom fram till Livsäterån så skulle jag naturligtvis gå ut på stenarna och ta ett kort och vips gjorde jag världens vurpa på de hala stenarna och slog mig som bara den i handen och armbågen. Ja, ni vet själva hur ont det gör att dunsa ner i marken helt oförberedd. Jag blev helt snurrig och illamående trots att jag inte hade slagit huvudet och efter ett tag alldeles svettig. Men när jag hade samlat ihop telefon och körkort, visakort etc. som flög all världens väg och suttit en stund så gick det bra att gå hemmåt igen. 
Sen blev det lunch i stugan samt städning och packning för att sen styra bilen hem till Bollnäs igen. Tack Åsa för en fantastisk helg, en sån där helg när man har fått energipåfyllning för ett bra tag framöver! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela