tangfelt.blogg.se

VM Silver!!!!

Publicerad 2016-09-30 20:31:00 i Allmänt,

En hel arbetsvecka har ju gått sen jag kom hem från VM i Spanien, dagarna bara rinner iväg och jag svävar fortfarande på små moln. En dröm har verkligen gått i uppfyllelse, jag och Hippi tillsammans med våra grymma lagkamrater Patrik-Aya, Eva-Visa och Åsa-Alma har tagit VM-Silver i lagklass medium på VM i Zaragoza, Spanien 2016!!!!
Som jag skrev på min fb sida så har jag många gånger stått med tårar i ögonen och apploderat åt alla fantastiska ekipage som tagit medalj på VM. När Jocke och Amiga har fått sprungit ärevarv på VM både individuellt och i lag så har jag bubblat över av stolthet och glädje. Och i år har jag alltså själv tillsammans med mina underbara lagkamrater fått uppleva detta inte bara en utan TRE gånger!!! Vi kom 3:a i hoppklassen, 3:a i agilityklassen och totalt tog vi VM SILVER!!!!!
 
Tidigt på fredagsmorgonen när vi i laget begav oss till arenan kunde vi väl inte ana att vi samma dag skulle stå som 3:a i hoppklassen
och ett dygn senare även 3:a i agilityklassen 
och 2:a totalt!!!
Jag har verkligen njutit detta VM :) Sammanhållningen i hela landslaget har varit fantastisk och tryggheten jag har känt i mediumlaget har varit magisk. Vi har verkligen haft kul ihop samtidigt som vi har krigat och kämpat för varandra, precis så som ett lag ska vara. Många smeknamn har vi haft under resans gång, Farsor och morsor kan, Föräldrargenerationen, De fyra Bockarna bruse, Alla springer som getter!!!!, haha, smällar man får ta när medelåldern i laget är 45 år!!! STORT TACK till mediumlaget, hela landslaget, landslagsledningen, alla härliga supportrar mfl, mfl för ett orförglömligt minne!!!
Jag hade ju även en fantastisk hejarklack här hemma som alla lät tatuera sig bara för oss, underbart ;)
Sen trodde vi väl inte i sommras när Nicole och Liz var här i Sverige och vi tränade och umgicks att alla vi skulle stå på pallen tillsammans. Liz världsmästare i small lag, Nicole världsmästare i mediumlag och jag silvermedaljör i mediumlag. Så fantastiskt roligt!!!!
Här följer även några bilder som landslagets fotograf har tagit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela