tangfelt.blogg.se

Simning och pinne!

Publicerad 2013-06-27 22:34:00 i Allmänt,

I tisdags lärde sig Toppen att simma på riktigt. Han plaskade som bara den i vattnet när vi var i Falkenberg men nu följer han med ut och simmar och när han kom på att han kunde fick jag knappt upp han ur vattnet..., ett till litet badtroll!!
 
 
Igår onsdag klämde jag, Karin, Tina, Åsa, Hanna och ett gäng hundar in oss i vår bil och styrde till Gagnef Floda BK. Det var dubblerade klass 2 tävlingar i agility på kvällen och nu äntligen börjar det vända med Dominus. Han var pigg och glad i alla lopp och slalomen börjar lossna igen nu. Jag tajtar han inte i svängarna utan han får springa på bara, vill liksom inte dämpa farten nu eftersom han har problem med den. Han gjorde två nollade lopp och två lopp där han missade i slalom men jag har bestämt mig för att inte ta om utan bara fortsätta så då blev det ju disk.
I hopp 2A kom han 2:a med pinne och i Agility 2B kom han 4:a fast utan pinne. Domme blev ju 2 år igår också så vi fick även hans slutmätning och fast han hade vuxit nästan 2 cm sen senaste mätningen så blev han under 43 medium. Kände mig väldigt nöjd med kvällens tävling.
 

Ikväll var det spårning med ett gäng från klubben. Jag hade alla hundar + Ozelotte med mig. Toppen, Dominus och Elton fick varsina spår och Wiola, Nova, Filur och Ozelotte fick uppletandeträning. Nöjda och glada hundar!
 
Imorgon är det fredag..., vart tog denna vecka vägen???
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela