tangfelt.blogg.se

Eltons lydnadsdebut!

Publicerad 2014-03-16 20:09:09 i Allmänt,

Idag tävlade Elton och jag lydnad för första gången och han var riktigt duktig det lilla krullet ;) Det blev ju lite hastigt och lustigt påkommet det där med att jag skulle tävla lydnad, men han har varit duktig på träningarna så det kändes ändå ok att åka. Det blev ett förstapris på 171 p och det trots att han satte sig på platsliggningen. Typiskt mig att inte träna med andra hundar...., kom även på att det var tandvisning när vi stod inne på plan och de sa att vi tar tandvisningen efter platsliggningen..., men hallååå, jag vet väl att det är tandvisning i lyd 1 men varför tränar jag inte det då???? Ja, ja..., duktiga Elton fixade ju det ändå. 
 
 
Betygen blev följande:
Platsliggning, 5, sätter sig upp
Tandvisning, 9, reser sig
Linförighet, 8,5, Före i språng march, växlar pos
Läggande, 10
Inkallning, 10
Ställande 9,5, dk
Apportering, 10
Hopp, 10
Helhetsintryck, 9,5
Totalt 171 p
 
I alla år så har jag alltid tagit LP1 med mina hundar som jag har tävlat lydnad med men nu tänkte jag faktiskt bryta den trenden och börja träna in lyd 2 istället. Känner att jag kanske vill tävla Filur och Dominus nån tävling också och tiden räcker inte till för att åka på så många tävlingar. Så vi tränar vidare och ser om vi hinner klämma in nån mer start i år. 
 
Slut på helgen och ny vecka på gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela