tangfelt.blogg.se

Godkänd!!!

Publicerad 2014-05-22 13:35:24 i Allmänt,

Imorse blev Hippi godkänd i anlagsklass viltspår. Riktigt duktig var hon, ringade lite i en vinkel men annars ett utmärkt spårarbete enligt domaren. 
 
 
Förra helgen var Pär och Hampus i Stockholm och hämtade bla hem lite saker från pappa, hälsade på brorsan med familj åkte båt samt helgens höjdpunkt ...., de var på familjedag ute på Menhammars Stuteri och klappade självaste Maharajah!!! Gissa om det var två lyckliga killar som kom hem efter helgen :)
 
 
Min favoritplats (stugan) besöks allt flitigare nu, det blir en hel del turer dit med både dagishundar och mina egna. Alltså att sitta på bryggan och bara njuta av stillheten, hundarnas lycka över att få bada, vädret ja, det är livsenergi för mig, inte mycket som slår det. En dag hade jag bara Filur, Dominus och Toppen med mig. Filur och Dominus springer i full fart och hoppar i och sen simmar de ut en lång bit och ligger där i ca 20-30 minuter och bara simmar och simmar. Toppen däremot han älskar att hoppa! Han springer och hoppar i, simmar ca 5 minuter, simmar in till land, springer ut på bryggan igen, hoppar i, simmar ca 5 min, upp igen...., ja så där håller han på, och han är precis som småbarn som tränar på olika hopp, ena gången tar han sats och hoppar jättehögt och långt, andra lite mindre, ibland hoppar han i precis vid bryggan för att sen ta i och hoppa jättelångt igen. Alltså den hunden...... <3
 
 
Nöjda colliekillar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela