tangfelt.blogg.se

Bolletjärn!

Publicerad 2014-09-01 18:43:55 i Allmänt,

Sitter och ska skriva fakturor men som vanligt hittar jag på allt möjligt annat för att förtränga att det måste göras....
 
Alltså tävlingar och framgångar i alla ära men skulle jag få välja en sak jag fick göra med mina hundar så är det att gå i skogen, det finns verkligen inget som slår det! Hundarna är lyckliga, jag är lycklig och man får så mycket energi. Ett härligt ställe att gå på tycker jag är på baksidan av Bolleberget. Turen tar ca 1 timme med mina påhitt, det är fin skog, långa härliga (läs jobbiga) backar där hundarna får några vändor varje gång och så kommer man fram till Bolletjärn där det blir simning medans jag går runt hela tjärnen och sen går man tillbaka. Ikväll var det mulet väder men ändå så himla vackert, älskar den platsen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tanten har även slagit på stort och köpt nya agilityskor! Det var på tiden tänker säkert en del och ja, det var det verkligen. Men tidigare har jag inte hittat några jag trivs i och så har jag varit för snål för att lägga ut massa pengar på det. Men ju äldre man blir desto obehagligare blir det att ramla, så nu tänkte jag stå på benen i fortsättningen ;) Snygga va?
 
 
När jag ändå var i shoppartagen beställde jag en ny belöningsmaskin (min förra rymde ju ner till Skåne för några år sen ;) och sen har jag fixat lite stuprännor så nu ska jag försöka få till springande kontaktfält på A-indret. Tänker behålla trampandet på balansen men har en förhoppning om att få vovvarna att jobba lite mer självständigt frammåt med belöningsmaskinen. Ja, vi har lite att pula med nu i höst och vinter, men ska vi hänga med även i agilityklasserna måste något göras och man kan ju ge det ett försök ialla fall :)
 
 
Apropå ingenting så har jag upptäckt en ny favorit på middagsbordet, eller i salladen i alla fall, och det är kålrabbi. Jag brukar bara skära äpplen och kålrabbi i små bitar och det är jättegott och lite annat än den vanliga salladen. Enkelt och gott helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa o toktassarna

Publicerad 2014-09-02 11:40:21

Ja visst är kålrabbi smaskens! Läste att ni testat matkasse, det var i den jag upptäckte kålrabbin för några år sen!

Svar: Samma här Åsa, det var i matkassen den låg den lilla godingen ;)
tangfelt.blogg.se

Postat av: Annika

Publicerad 2014-09-02 22:07:34

Varifrån beställde du treat and train-maskinen? Tycker det är en djungel när man googlar runt...
Snygga skor! 👍👍😃

Svar: Jag beställde den av Marie Fogelqvist :)
tangfelt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela