tangfelt.blogg.se

CACIAG

Publicerad 2015-12-17 19:13:33 i Allmänt,

I fredags fyllde Hippi 3 år och på lördagen tog hon sitt första CACIAG, så himla kul!!! vilken present liksom!!!
 
Åsa och jag åkte ner till Stockholm på lördagmorgonen. Det var flera år sedan jag var på mässan sist så det var faktiskt riktigt roligt att vara där igen. Vi började med agilityklassen och där nollar Hippi och Elton får 5 fel på gungan, båda var jätteduktiga och efter loppen går vi ut och rastar samt minglar runt lite och när klassen är slut visade det sig att Hippi och jag VANN, vi hade turen på vår sida och vann med hela 2 hundradelar, hihi, ibland ska man ha tur också ;) Då det var en internationell klass så fick vi ett internationellt cert, CACIAG!
Stolta som tuppar!
och här kommer loppet
https://www.youtube.com/watch?v=KxB_x2LuCdU
 
Hoppklasserna gick inte lika bra. Elton tjuvstartade och diskade sig typ 10 gånger, han var helt galen i det loppet vilket var lite roligt för det är lite mer sånt jag vill ha fram i Elton, lite mer galet och inte så mycket ordning och reda, eller en jämt balans vore väl bäst så klart. Men roligt när en lite försiktig hund tar egna initiativ även om det denna gång blev lite galet. Hippi går jättebra men missar slalomingången då jag strular lite, men annars går hon kanon på en riktigt fartig bana. 
 
På kvällen äter Åsa och jag en god middag och firar CACIAG och Calles 7:e plats. Vi bor på Scandic i Bromma och gamla minnen väcktes eftersom Brommaplan var en trogen plats när jag var liten. Vet inte hur många gånger jag har åkt buss och tunnelbana därifrån. Jag var till och med tvungen och gå in och visa Åsa vart de gröna telefonautomaterna satt, såna där gamla man stoppade i pengar i och ringde hem till mamma och pappa och frågade om de kunde hämta en vid bussen om ca 1 timme som resan tog. Oftast var svaret nej och man fick gå de där 3 km från bussen mörka kalla kvällar förbi kattMajas läskiga hus och förbi kyrkogården. En av alla dessa kvällar bestämde jag mig för att jag ALDRIG skulle låta mina barn behöva gå så långt i mörkret och det tror jag nästan jag har hållit även om man idag blir kallad curlingförälder, men det står jag för. 
 
På söndagen hade vi bara ett agilitylopp. Det är faktiskt första gången jag har utnyttjat mina två banvandringar och ändå hittade jag ingen bra lösning på två ställen på banan. Det kändes jättetråkigt och jag hatar när jag har den inställningen inför ett lopp. Det var länge sedan jag kände så men den här banan passade verkligen inte mig. Jag såg att domaren var väldigt snäll på gungan då många hoppade av tidigt men fick inga fel så då bestämde jag mig för att chansa där så jag skulle hinna ett byte men när jag ställer mig på startlinjen med Hippi har jag fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska göra varken före eller efter balansen så det beslutet tog jag på vägen ut. Vi klarade det före balansen men efter stack jag från kontaktfältet som hon fick ta själv men hann ändå inte trycka ut henne på ett hinder så det blev disk. Vet faktiskt inte hur jag skulle kunna ha löst det så här efteråt heller utan vi hade nog behövt lite tur bara. Resten av banan går hon jättefint. Elton nollar men det blir inte bra varken före eller efter balansen men det räcker ändå till en 4:e plats, duktig Elton!
Det var riktigt roligt att tävla på mässan, alltid roligt med mycket publik och många som kommer fram och vill klappa hundarna och prata lite. Jag blev även väldigt glad när en av domarna kom fram och sa fina ord, sånt värmer jättemycket, TACK! Det blev såklart även en hel del shopping och bilen var ganska fullproppad med priser och hundsaker på vägen hem. Tack Åsa för en trevlig helg!
 
Jocke och Hanna var i Falkenberg i helgen och hälsade bla på lilla Tim (Hannas brors barn). Det värmer ett mammahjärta när sitt eget barn får äran att vara gudförälder till en sån guldklimp. Tror både Jocke och Hanna kommer att sköta det uppdraget med bravur <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela