tangfelt.blogg.se

Jockekurs!

Publicerad 2015-12-09 20:10:02 i Allmänt,

Igår på lunchen kunde jag träna lillbäbis lite ute på planen här hemma. Det är plussgrader och grön gräsmatta såhär i december så nu är jag glad att jag inte har plockat undan banan. Lite hopp och tunnel samt trampa på matta med hopphinder före och efter fick han göra och även pensionatshunden Sally fick vara med. 
På kvällen var det kurs för Jocke i Kilafors Hundhall. Ebbot och Sally fick vara med där inne medans vi byggde och Ebbot tyckte det var helt okej med ett nytt ställe. Han fick springa en tunnel och kampa lite. Egentligen skulle jag gå kursen med Hippi men då hon löper så tänkte jag vara lite schyst att lämna henne hemma så Elton som aldrig brukar få gå kurs fick vara med. Anledningen till att han inte får kursa är att han tröttnar så fort. En övning och sen går han ner i fart. Men samtidigt är det ju nyttigt att köra ändå. I början var han helt galen och jättesnabb. Efter ett tag gick farten ner men det var ändå styrfart på honom så det var jättekul. Vi filmade sista övningen när han var som tröttast men för oss är det här bra fart efter en hel kurskväll. Det tar sig sa pyromanen ;)
 
https://www.youtube.com/watch?v=HJPz6qiclgs
 
Riktigt roligt att vara igång igen, nästa vecka kör vi igen och efter det blir det två gånger i januari samt två gånger i februari. Kul och nyttigt med kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela