tangfelt.blogg.se

Nosework

Publicerad 2015-03-22 19:52:56 i Allmänt,

För ett tag sedan fixade jag ett noseworkföredrag på klubben och uppföljningen av det blev två kursdagar där vi skulle få testa med våra hundar. Idag var första gången och vi var 14 ekipage som testade och alla hundar var så duktiga. Jag hade med mig den här godingen...
 
Vi fick börja med att lära dem att markera Eucalyptusdoft och det tyckte Filur var jättekul så det var inga problem. Så nu ska här snickras en likadan låda så jag kan testa med familjens övriga hundar också. 
Andra passet fick vi göra en repetition på lådan och sen fick vi gå in i ett rum där doften var utplacerad på tre ställen. Första och sista stället markerade han jättefint men det i mitten hade han lite svårare för. Det här gav verkligen mersmak och jag beställde olja till alla så fort jag kom hem. Längtar redan till nästa gång :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela