tangfelt.blogg.se

Veckan som gått!!

Publicerad 2015-11-16 16:33:45 i Allmänt,

Veckan har varit full med jobb på dagarna och kurser på kvällarna. Både agilitykursen och valpkursen är sååå duktiga och det är så roligt att vara igång lite med kurser igen. Vi har inte fått någon snö än men det är så otroligt vackert när solen skiner på frosten.
En dag när jag tränade uppletande med Toppen så fick jag hjärtat i halsgropen när han kom tillbaka med föremålet så här....
Som tur var var det bara lingon/blåbär....
 
I lördags hade jag valpkurs ute i skogen och vi spårade och hade andra nosövningar. Så himla kul att se alla olika raser och hur olika de jobbar. På kvällen var vi bjudna på middag hos Anna och Ove i deras nya fina hus. Alltså vilken härlig 3-rätters de bjöd på, sååå gott. Åh jag är så glad för deras skull att de nu har ett sånt fint härligt hus, så fint inrett och jag bara satt och njöt hela kvällen. Givetvis blev det fotboll också och Hampus och Ove gick all in, vilket hjälpte för Sverige vann!
På söndagen hann vi med en sväng till stugan också. Det var snöblandat regn och egentligen en riktig tråkdag, men bara man är ute så är det ändå ganska mysigt. Vi tog upp bryggorna, vilket vi skulle ha gjort för länge sedan och straffet blev att vi fick hacka loss isen för att få upp dem. Alltså trots vädret så är det så fint, jag älskar min stuga!!!
På kvällen blev det bio med Pär, Hampus och Hanna, En underbar jävla jul. Gisses vad vi skrattade!
 
Jocke har varit i Smålandstenar och tävlat med Amigas lag, de hade en pinne kvar och ta och de var endast tre i laget men lyckades att ta tre pinnar och är nu SM-kvalade!!! grattis! Amiga vann även en hoppklass individuellt. När Jocke ändå var där nere så passade Rebecka på att klämma ut en liten prins på lördagmorgonen, stort grattis Tobbe och Rebecka!!! Hoppas vi får se underverket i jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela