tangfelt.blogg.se

Agility hela helgen lång!

Publicerad 2016-04-12 21:45:58 i Allmänt,

I lördags åkte Hanna och jag till Knivsta (Upplands Väsby) och tävlade fyra klasser. Så himla kul att vara på tävling igen även om jag kände mig lite ringrostig. Det började med två agilityklasser och jag tror vi diskade oss i båda med båda hundarna. Hippi kunde helt plötsligt inte balansen så vi fick helt enkelt träna kontaktfält. Jättekul att hon börjar strula på det nu...., not...I hoppklasserna nollade Hippi båda och kom 3:a och 5:a och Elton nollade en och kom 5:a men jag glömde banan så om inte om så hade han faktiskt spöat Hippi som kom 3:a för de var ändå på samma sekund..., duktig Elton. Alla lopp kom inte med på film men några....
Elton
https://www.youtube.com/watch?v=_RuZA9aupHY
Hippi
https://www.youtube.com/watch?v=bijTpDfsPHc
 
Efter tävlingen åkte vi vidare till Borlänge där vi sov över på vandrarhem. Didde bjöd på uppflyttningsmiddag, vitlöksbröd, räksoppa och äppelpaj till efterätt, såååå mysigt att bara slappa på rummet och äta gott. Tack Hanna..., jag menar Didde ;)
 
På söndagmorgon åkte vi till Leksand där det var två agility och två hopp. Kontaktfälten var nu jättefina igen så det kändes skönt. Hippi nollade tre lopp och kom 2:a i alla, två hopp och en agility. Elton nollade två och kom 4:a i hoppen och VANN agilityn före Hippi, det ni! Tyvärr kom inget av Eltons lopp på film, inte ens vinstloppet men två av Hippis lopp.
https://www.youtube.com/watch?v=u64mYZM6_FI
 
På vägen hem stannade Hanna, jag, Carina och Åsa och åt Taimat och sen var det skönt att slappa till Mästarnas Mästare när man kom hem. 
 
Veckan började som vanligt med en rivstart, många klippningar, dagishundar mm. Fint vårväder har vi haft idag och efter jobbet tog Åsa, jag och Jocke en springtur, sååå välbehövligt. Åsa och jag ska peppa varandra så vi kan springa en bestämt sträcka innan sommaren utan att dö. Skönt när man är två som kan peppa varandra.
 
Imorgon är det valpkurs igen, ska bli kul att träffa alla härliga ekipage. Det finns även nån enstaka plats kvar på vårens kurser, se hemsidan www.haggesta.se om du vill gå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela