tangfelt.blogg.se

Bästa stället!

Publicerad 2016-04-21 19:50:05 i Allmänt,

Igår hann jag inte med mina hundar alls kändes det som, men när jag tänkte efter så fick dom ju faktiskt simma på morgonen och gå i skogen och vara med mig hela dan på jobbet men det kändes ändå som att jag inte såg dem på hela dan för det var så otroligt mycket annat. Så innan jag skulle till Kilafors och hålla kurs tog vi en sväng till vårt älskade Bolletjärn i strålande sol och med ens kände jag mig som en lite bättre matte. Hippi och Toppen fick jag passa hela tiden då de helst vill hoppa i plurret men när inte ens all is är borta tycker jag det är för tidigt att bada även om vi inte delade den åsikten....
På kvällen var det avslutning på valpkursen och det var även sista kursen i Kilafors Hundhall för denna vinter. Nu pausar jag drygt en vecka och sen kör jag igång fyra kurser här hemma i Häggesta. Det är så roligt med kurser och följa alla duktiga ekipage och man blir så stolt när man ger dom en läxa och sen en vecka efter sätter ALLA i kursen den, såå kul! Sista gänget ut för i vinter fastade på bild. Som tur är får jag träffa alla på fortsättningskursen snart ;)
Toppen har även fått hem sin STORA fina rosett som han fick av rasklubben då han blev årets agilitybeardis, så fin! Lite sorgligt är det allt att han inte kommer tävla nå agility i år, men, men vi ska försöka hinna med att köra lite rallylydnad i alla fall.
Håller även på och läser Malin Berghagens härliga bok Mallorca i mitt hjärta, så det är nästan så jag måste gå och lägga mig snart så jag kan läsa lite och kolla på alla fina bilder ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela