tangfelt.blogg.se

Älskar kurser!

Publicerad 2016-08-22 22:07:49 i Allmänt,

Alltså jag blir själv så peppad av att hålla kurser. Kursdeltagarna är så peppade så jag blir alldeles peppad. Valpkursarn tränar och engagerar sig, ställer frågor och vill verkligen lära sig. Inser att jag själv blir peppad och tränar grunder med Potter. Agilitykurserna speciellt tävlingskursen ger jag läxor och övningar och får tillbaka filmer och framsteg så jag själv går ut och tränar samma övningar och märker helt plötsligt att Ebbot är mogen för lite mer saker än att bara springa rakt fram. Nu kan han ju i stort sett göra samma övningar som Hippi och Elton, vilket är så kul! Alltså jag läääängar sååå tills november när jag får tävla klass 1 igen, det är mycket vi ska lära oss innan dess men jag älskar verkligen klass 1. Satt i helgen och kollade klass 1 i Frövi och det är så kul så jag ville bara gå in och köra med Ebbot fast han inte kan så mycket än ;)
 
Nu ska Ebbot få ett fysträningsprogram också med simning, styrkevibb etc. så han blir lite starkare tills det är dags för debuten. Liten börjar bli stor och det är så kul att få sätta igång på riktigt med honom. 
Pär mätte honom idag och fick honom till 34,2 ungefär, så än lever hoppet om att han blir smallhund. Däremot får nog Potter rikta in sig på large för han var nästan 37!!, men det ska väl inte vara några problem nu när hopphöjderna sänks :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela