tangfelt.blogg.se

Frövi!

Publicerad 2016-08-22 21:51:47 i Allmänt,

Helgen har spenderas i Frövi. Jag, Hippi, Elton och Ebbot åkte dit på fredag efter ett stopp på Ikea i Borlänge först. På kvällen var det lagtävling och vårt lag Pudelrace knep en pinne i agilityklass, så nu saknar vi "bara" två pinnar. 
 
Efter tävlingarna åkte jag till pappa och Elsie där jag skulle bo och blev bjuden på paj m.m. Hundarna tyckte det var jättekul med ett nytt ställe och undersökte allt i minsta deltalj. På lördagmorgonen var det bara att sätta sig vid ett dukat frukostbord trots att det var tidigt, riktigt bra service på det hotellet ;)
 
På lördagens tävling gjorde Hippi ett nollat jättefint lopp i hoppklassen och jag vågade och satte en slalomingång som jag var så nöjd med. Skickade henne genom en tunnel , sprang själv på andra sidan slalom och visade in henne, satt som en smäck. Hippi kom 3:a i det loppet efter Anne och Bonnie och Eva med Visa. Elton rev ett hinder och fick lite strul då jag stod ivägen men jag satte samma fina slalomingång med honom och resten av banan gick han kanonfint och fick en fin tid ändå fast det var lite strul.  Agilitklassen kan vi typ glömma, Hippi går bra men hoppar A-hindret, jag väljer att inte ta om utan fortsätta några hinder till så jag fick en tävlingsmässig balans och den tar hon jättefint men får stå kvar med framtassarna på marken medans jag berömmer henne ett bra tag och sen fortsätter i mål. Tror vi kom 10 på det loppet ändå, trots 5 fel och lång tid på balansen. Elton diskade sig i början men vi fick till bra fart på A-hindret vilket vi ju håller på att träna om till springande. Har ju bestämt mig för att bara satsa där så han får upp farten och förhoppningsvis sätter två steg på nedfartssidan. 
På kvällen blev det god middag och fika m.m. hos pappa och Elise igen.
 
På söndagen nollar båda hundarna sina båda lopp, riktiga små stjärnor. Elton är först ut i agilityn, vilket var en svår bana men han fixade det och hade riktigt bra tryck. A-hindret var näst sista hindret och jag hade ju bestämt innan att satsa på springande där och han sätter det jättefint. Han blir 3:a i klassen. Hippi går ut nästan sist och jag har bestämt att vi ska träna kontaktfält. Hon går så fint och är långt ner på både A-hinder och balans och lyssnar jättefint, så vi behövde inte ta om något där inte utan hon vinner klassen!!! I hopp missar jag att ropa på Elton i en tunnel så han går ut åt fel håll och missar massa tid men med Hippi sköter jag mig och hon gör ett fint lopp och kommer 2:a. Så nöjd med dagen och många fina priser fick vi med oss hem, bla presentkort på Ica, så nu kan hundarna hålla oss med mat ett tag!
Själv tyckte jag att det var svårt att ladda om efter förra helgens NM men hundarna var taggade till max och Hippis skendräktighet verkar vara som bortblåst så när de var taggade blev jag taggad.
Delade även tält med en så söt liten Lovis, alltså dom är bra gulliga bullarna ;)
 

Kommentarer

Postat av: Åsa o toktassarna

Publicerad 2016-08-23 12:20:08

Grattis till fina resultat! Visst är det schysst när man kan titta på hundarna och "ta" deras laddning! De vet ju inte om det är en klubbtävling eller VM :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela