tangfelt.blogg.se

Grönt!

Publicerad 2016-08-30 17:09:00 i Allmänt,

Förra veckan började skolan och sommarlovet är slut för minstingen som har börjat 8:an!!!! Hampus har börjat i en helt nybyggd skola och hittills har allt varit toppenbra. Kurserna rullar på som vanligt och vilka framsteg, så kul!
 
Har varit ute i skogen för att hitta inspiration till vårt sovrum. Vi köpte ju en ny säng för ett tag sen och med ny säng vill man ju ha lite nytt också. Inte riktigt 25 år sedan vi gjorde om i sovrummet som det var när vi bytte säng senast men nästan....Som ni förstår av bilderna nedan så vill jag ha grönt. Är ju inte som alla andra och vill ha vitt, vitt och vitt, utan jag gillar lite mörkare färger.
Älskar ju hösten och när till och med jag hittar trattisar då är det nog mycket svamp i skogen ;) jag plockar svamp och hundarna bär ;)
I fredags em åkte Calle och jag till Gävle och shoppade bla en lampa på Ikea (till sovrummet), Så i helgen blev det att köpa färg, brädor och vips hade vi ett nytt sovrum. Blev toknöjd, lite smålampor, tavlor etc. som fattas bara. 
Så nu vill jag typ gå och lägga mig hela tiden och få tända ljus och bara läsa och mysa lite. 
 
Köpte även en liten tekanna som var perfekt till 2 koppar, när man vill ha löste.
 
Har även hunnit med lite spår och uppletande. Potter har fått sina första spår och näsa har han i alla fall vår lilla vilding!
 
Bara drygt 2 månader kvar nu tills Ebbot får debutera på agilitybanorna. Vi har börjat köra lite längre kombinationer nu (banor) och även lagt in slalom där. Sitter inte riktigt på första försöket men ibland. Han behöver fortfarande mer fart men jag tror att det kommer, speciellt om han får komma ut och tävla lite. Märker när han har varit med på tävlingar att han går igång lite utanför plan när han tittar på andra, så det blir nog bra. Han har i alla fall fått komma igång med simning, styrkevibb etc. ordentligt så vi i alla fall inte kan skylla på att han inte är stark nog för att klara av att springa och svänga. Sen kör vi även springande A, har MM som belöning så han jobbar neråt på A-et och tycker det verkar funka bra. Även balansen börjar sitta allt oftare nu, så vi kommer att köra på så får vi se vart det slutar. Måste ta tag i platta tunneln bara för den har vi aldrig testat. Tar emot lite när han är så försiktig av sig, men det är ju faktiskt ett hinder som ingår. 
Nu blir det skogen och valpkurs med spårning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela